Maar weinigen onder ons zijn naar de première op Pebble Beach (Verenigde Staten) of in Zürich geweest... Maar geen probleem: Rimac toont op het Salon van Brussel de extravagante Nevera R voor het eerst in België. Deze elektrische ‘hypercar’ sloopt alle records en grenzen.
We legden bijna 1.200 km af aan het stuur van de Renault Scenic E-Tech Electric ‘long range’ om te checken hoeveel rijbereik hij in de praktijk kan bieden.
Seat zit in een paradoxale situatie. Hoewel het tegen 2030 van de automarkt zou verdwijnen om plaats te maken voor ‘mobiliteitsoplossingen’, blijft het Spaanse merk goed stand houden met een modellengamma met verbrandingsmotoren.
Alfa Romeo-oldtimers zijn populairder dan ooit! De waarde van coupés uit de decennia na de Tweede Wereldoorlog is de afgelopen jaren sterk gestegen. Een voorbode van wat we kunnen verwachten voor andere Alfa Romeo-modellen? De kans is groot dat deze klassiekers dezelfde toekomst wacht!
Hoewel auto’s steeds duurder worden, blijven er gelukkig ook nog financieel toegankelijke modellen op de markt die tegemoetkomen aan de noden van gezinnen. De Ford Tourneo Courier en de Dacia Jogger bijvoorbeeld.
De atmosferische V10 is niet meer. Maar Lamborghini blijft woeste en vurige bolides bouwen. Dat bewijst het met twee hybride, maar ook uiterst krachtige modellen die te bewonderen zijn op de Brussels Motor Show 2025.
Peugeot wordt al eens het meest Duitse van de Franse merken genoemd, met een reputatie voor degelijkheid en betrouwbaarheid. Maar dat betekent zeker niet dat hun auto's saai zijn! Deze vijf modellen bewijzen dat Peugeot ook charme en karakter biedt.
Lexus, het luxemerk van de Toyota-groep, bouwt al twee decennia lang zijn reputatie op hybride technologie en een unieke benadering van premium auto's. Op de volledig geëlektrificeerde Lexus-stand op de Heizel staan hybrides centraal, aangevuld met een elektrische SUV.
De T.33S zal waarschijnlijk de laatste supercar van GMA zijn die gebruikmaakt van de Cosworth V12. Volgens Gordon Murray zal hij immers opgevolgd worden door een heel ander soort voertuig…
Onze spionnen hebben een grote, zwaar gecamoufleerde 7-zits SUV gespot in de buurt van Ingolstadt. Maar is dit de derde generatie van de Audi Q7 of eerder de toekomstige Audi Q9?
SsangYong werd in 2023 herdoopt tot KGM, nadat het in 2022 bijna failliet ging en werd overgenomen door KG Mobility. De Koreaanse autobouwer herpakt zich en zal in Europese première een gedurfd model voorstellen in Brussel.
Je werkgever gaat bij je thuis een laadpaal plaatsen om je bedrijfswagen op te laden. Maar is deze installatie door je verzekering gedekt in geval van brand?
Toyota staat bekend om de betrouwbaarheid van zijn modellen, maar het merk heeft ook een stevige reputatie opgebouwd met vrijetijdsvoertuigen. Deze 5 modellen zouden wel eens snel echte klassiekers kunnen worden!
Tegen 2028 wil Opel een volledig elektrisch merk worden. Dat toekomstbeeld wordt alvast weerspiegeld in de premières die te zien zijn op de Heizel. Toch blijven er voorlopig nog modellen met verbrandingsmotoren en hybrides in het gamma van het merk uit Rüsselsheim.
De theorie en de praktijk komen vaak niet helemaal overeen... Daarom test Vroom de officiële verbruiks- en rijbereikcijfers van autobouwers aan de hand van realistische routes op onze Belgische wegen. Vandaag gaan we op pad met de gefacelifte Audi A3 Sportback.
Nooit eerder reden er zoveel Lotus-wagens op onze wegen als in 2024. Met Chinese steun schakelde het merk immers een versnelling hoger. Op het Salon zullen drie modellen te zien zijn: twee elektrische en een coupé met verbrandingsmotor.
Natuurlijk kennen we allemaal de Kever en de Golf, de twee pijlers van Volkswagen’s geschiedenis. Maar er zijn ook andere modellen die onze aandacht trekken. Benieuwd? Dit zijn onze favorieten!
Skoda’s kleinste SUV kreeg een al even kleine update voor 2024. Een kleine moeite om het model weer bij de tijd te brengen, al het is misschien wel zijn ouderwetse kant die hem aantrekkelijk maakt…
Het infotainmentsysteem in je wagen wordt steeds uitgebreider. Hoewel het boordevol handige functies zit, vormt het mogelijk ook een gevaar voor je veiligheid.
Bij Peugeot is het volledige gamma geëlektrificeerd. Dat betekent dat elk model beschikbaar is als benzine, hybride of volledig elektrisch. Voor het Salon 2025 kiest het merk ervoor om enkel de elektrische versies te tonen.