Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Na Maserati, Bentley, Lamborghini en Rolls-Royce lijken nu ook andere prestigieuze constructeurs voor de SUV te bezwijken.
Met een steeds groter wordend marktaandeel zou het SUV-segment wel eens de twee laatste dwarsliggende constructeurs kunnen overtuigen: Ferrari en Bugatti. Na Bentley (met de Bentayga), Rolls-Royce (Cullinan), Lamborghini (Urus) en Maserati (Levante) kunnen er binnenkort wel eens twee SUV’s bijkomen.
Ferrari heeft lang bij hoog en laag beweerd nooit een SUV te zullen bouwen. Of het nu uit principe of om productieredenen was, in Maranello zeiden ze altijd nee. Maar omdat de SUV-markt boomt, zouden de Italianen wel eens terug kunnen komen op die beslissing.
In de wandelgangen wordt er gefluisterd dat het eerder om een crossover zou gaan die gebaseerd is op de vervanger van de GTC4Lusso. In elk geval wordt het model niet voor 2021 verwacht. Onder de motorkap vermoeden we een V8 turbobenzine of zelfs een hybride aandrijving. Als de sportieve spirit nog steeds van de partij is, waarom niet?
Bij Bugatti zal het wellicht iets eenvoudiger zijn: het merk maakt deel uit van de Volkswagen-groep, die al enkele top-SUV’s in zijn rangen telt. Maar een Bugatti moet natuurlijk boven elke concurrentie staan met een vermogen van meer dan 1.000 pk en een hallucinante afwerking. Intern wordt er gefluisterd over een commercialisering binnen… tien jaar.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.