BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
André Lotterer: Zeker, voor mij is Porsche een legende. Ik heb er bovendien drie in de garage staan. Mijn vader werkte voor een raceteam en had er ook regelmatig. Als kind tekende ik 911-modellen in mijn schoolboeken.
Lotterer: Absoluut. Vandaag moeten racewagens steeds minder verbruiken. De benzinemotor moet een maximaal rendement halen voor een optimale verhouding prestaties/verbruik. Elke druppel benzine moet 100% gebruikt worden. De technieken die in de race gebruikt worden, kunnen nadien op productiemodellen worden toegepast. Het voorbeeld bij uitstek is natuurlijk de 918, die lijkt op mijn 919 voor het circuit. Een uithoudingsrace zoals Le Mans laat ook toe om de batterijen gedurende 24 uur uitgebreid te testen, en oplossingen te zoeken om ze zo goed mogelijk te koelen.
Lotterer: Ik kan me op dit moment moeilijk een wereld voorstellen met alleen elektrische auto’s. Er wordt niet genoeg elektriciteit geproduceerd. Ik hoop op een toekomst waar er twee kampioenschappen in de autosport zijn. De eerste voor constructeurs, die ultieme elektrische en zelfrijdende machines ontwikkelen. De tweede voor piloten, met eenvoudigere auto’s die nog steeds lawaai maken. Maar ik denk dat we zullen moeten wennen aan auto’s die geen lawaai meer maken. Ik hou van de klank en sensaties van motoren, maar de evolutie is onvermijdelijk.
Lotterer: Jazeker. Ik had als kind nooit durven dromen dat ik ooit in een stripverhaal zou meedoen. Het is een hele eer om in het “Vaillante”-universum te verschijnen. Maar ik hoop op een dag ook in een album te kunnen winnen!
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...