MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Opel trekt naar het salon van Frankfurt met een sportieve Insignia: de GSi. Die wordt in afwachting van een eventuele OPC de krachtigste versie van deze sedan.
De naam GSi heeft veel betekenis voor Opel, maar was al enkele jaren van de markt verdwenen. Vooral in de jaren 80 en 90 maakten de Duitsers indruk met de Manta, Kadett en Astra GSi.
Nu krijgt de Insignia GSi die taak toebedeeld. Daarvoor maakt hij gebruik van een tweeliter viercilinder turbobezine, die 260 pk en 400 Nm produceert. Later volgt er nog een dieselversie. Acceleratiecijfers geeft Opel nog niet op, maar het beklemtoont wel dat deze Insignia GSi sneller rond de Nürburgring rijdt dan de vorige Insignia OPC. Daar zit het gewichtsverlies van 160 kilogram ongetwijfeld voor iets tussen…
Dat is trouwens niet de enige link die deze Insignia GSi met Duitslands beroemdste circuit heeft: Opel stelde het chassis af op de Nürburgring, en zorgde voor een 10 millimeter lagere ophanging, stuggere dempers en stevige Brembo-remmen. Het vermogen wordt via een achttrapsautomaat via een torque vectoring-systeem naar de vier wielen gestuurd.
Herkennen doe je de Insignia GSi natuurlijk aan zijn beroemde GSi-logo, maar ook aan de chromen luchtinlaten in de voorbumper, de subtiele achterspoiler en de 20-duimsvelgen. Binnenin zorgen specifieke sportzetels en een sportstuur voor de sportieve details.
De Insignia GSi maakt zijn debuut in september op het autosalon van Frankfurt.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.