Over enkele weken wordt eindelijk de elektrische Porsche Taycan voorgesteld. De marketingcampagne draait dus op volle toeren. Porsche kondigde onlangs bijvoorbeeld aan dat het probleemloos 26 keer van 0 naar 200 km/u had geaccelereerd met een preproductiemodel. De gemiddelde tijd die het daarvoor nodig had was minder dan 10 seconden, het grootste verschil tussen de onderlinge resultaten amper 0,8 seconden.
Nu liet Porsche een preproductiemodel los op de testpiste van het Italiaanse Nardo. Op 24 uur tijd legde de Taycan er een afstand af van 3.425 kilometer.
De auto stopte alleen om de batterijen op te laden (en van piloot te wisselen). Die stops waren beperkt, dankzij de snellader van 800 volt in de Taycan. Porsche heeft wel niet gezegd hoeveel stops er precies nodig waren gedurende de 24 uur. Wel weten we dat de auto constant tussen 195 en 215 km/u reed (de topsnelheid bedraagt 250 km/u). Het heen-en-weertje Brussel-Madrid dat de Taycan in theorie heeft afgelegd is met die snelheden dus onmogelijk te reproduceren op de openbare weg. Ook al komen er de volgende jaren in Europa steeds meer snelladers van 800 volt bij.