BYD
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
De huidige A1 is al zeven jaar in productie. Een hele tijd voor een premiumauto. De constructeur werkt actief aan zijn opvolging. Maar die zal niet meer in Brussel worden gebouwd.
De toekomstige A1 wordt niet voor 2018 verwacht. Het model staat op een nieuw platform, dat de Audi deelt met de VW Polo en Seat Ibiza. De A1 zal trouwens met die laatste worden gebouwd in de Seat-fabriek van Martorell. Het nieuwe onderstel bespaart een honderdtal kilo’s aan gewicht. Qua motoren vinden we er de 1.0 en 1.5 TFSI turbobenzine terug, en nieuwe dieselmotoren.
De algemene lijn evolueert eerder geleidelijk (een oud zeer bij het merk) maar er zijn wel enkele opvallende wijzigingen: Audi zou de driedeursversie schrappen en alleen nog een vijfdeurs aanbieden. Een S1 met vierwielaandrijving zou er ook weer kunnen komen, maar die zal nog niet voor meteen zijn…
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
BMW laat ons watertanden met enkele foto's en details over zijn nieuwe SUV X3, die al binnen enkele weken officieel wordt voorgesteld.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!