Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De onthulling van de BMW M5 komt eraan. We weten al dat hij voor het eerst in zijn geschiedenis vierwielaandrijving zal krijgen. Maar er ontbreken nog enkele essentiële details.
BMW rekt de zaken graag lang uit. De Beiers lieten zich al ontglippen dat hij de V8 biturbo van het vorige model overneemt. We vermoeden dat die weliswaar een kleine vitaminekuur krijgt en de kaap van 600 pk passeert. De constructeur bevestigde ook al dat er vierwielaandrijving komt. Die kan worden uitgeschakeld, zodat de M5 zijn klassieke aandrijving terugvindt: op de achterwielen.
De vierwielaandrijving heeft drie modi: klassieke 4x4, 4x4 “sport” en 4x2 of achterwielaandrijving. Alles hangt af van de inspiratie, de ondergrond en uiteraard het talent achter het stuur. Sommige puristen zullen moord en brand schreeuwen, maar wij beschouwen het als een logische evolutie: de Amerikaanse markt, enorm belangrijk voor dit model, is weg van vierwielaandrijving. Zulk vermogen alleen naar de achterwielen sturen vergt daarnaast heel wat voorzichtigheid en is niet voor iedereen weggelegd. Mercedes doet het trouwens niet anders bij zijn AMG E 63…
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...