Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is het verhaal van een hotel- en casinomagnaat met een fascinatie voor snelheid. Een Ferrari Daytona volstond voor hem niet.
“Bill” Hurrah was een rijke zakenman uit het begin van de jaren 70. Hij was bijzonder gereserveerd, en liet zich alleen gaan achter het stuur van een van zijn auto’s. Hij had er 175, waaronder heel wat unieke modellen. Deze Ferrari Daytona is geen uitzondering.
Hurrah bestelde deze Daytona in 1971, in het Amerikaanse Nevada. Meteen daarop stuurde hij hem naar een tuner uit Santa Monica. Die zorgde voor een brutale look, met 9-duimsvelgen achteraan en stevig verbrede vleugels. De motor werd uiteraard ook onder handen genomen.
Het verhaal wil dat begin jaren 70 een vertegenwoordiger van Sikorsy Hurrah benaderde om hem het snelste vervoermiddel tussen zijn woningen in Reno en Lake Tahoe te verkopen. Hurrah wilde wel een helikopter kopen, als die effectief sneller bleek dan zijn Ferrari. Hurrah won uiteraard de race. Zijn gemiddelde snelheid zou 250 km/u geweest zijn…
De auto wordt door RM Sotheby’s geveild op 18 en 19 augustus in Monterey. Bill Hurrah verkocht de auto in 1975 en de nieuwe eigenaar had er meteen een ongeval mee. De auto werd hersteld en wisselde nog vaak van eigenaar. De huidige eigenaar heeft hem sinds 2012 in zijn bezit, en liet de Ferrari volledig reviseren. De motor werd volledig gereviseerd en produceert nu 386 pk.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.