Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Begin jaren 2000 wilde Volkswagen zijn imago een sportieve touch geven. De Duitsers brachten meerdere conceptcars uit, waaronder deze Concept R, een tweezitsroadster met V6.
In 2003 presenteerde VW deze roadster op het salon van Frankfurt. Naast scherpe en sportieve lijnen was ook de opstelling veelbelovend, met een 3,2 liter grote V6 centraal achterin en achterwielaandrijving. Deze 265 pk sterke motor was gekoppeld aan een DSG-versnellingsbak met zes verzetten, haalde 100 km/u in 5,3 seconden en een topsnelheid van 250 km/u.
Enkele originele details gaven echter weg dat het om een conceptcar ging en niet om een productiewagen: het digitale scherm toonde een kloppend VW-logo tot je het contact aanzette, en de kuipstoelen kon je niet verstellen. De rijhouding kon je aanpassen door de pedalen, het stuur en het instrumentenpaneel te verstellen. De zetels pasten zich tot slot aan de lichaamsbouw van de passagiers aan, voor meer comfort.
Toen het concept werd voorgesteld, draaide de geruchtenmolen over een eventuele productie op volle toeren. Er werd zelfs gefluisterd dat de commercialisering in 2005 zou beginnen. Helaas kwam het nooit zover. In 2005 zag er nog een andere conceptcar het daglicht, de EcoRacer. Maar ook die geraakte nooit voorbij het conceptstadium.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.