Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Zweedse constructeur Volvo gaat vanaf 2019 alleen nog maar modellen met elektrische aandrijving bouwen. Het tijdperk van Volvo’s met alleen een klassieke verbrandingsmotor loopt daarmee op zijn einde.
Elk Volvo-model dat vanaf 2019 op de markt komt, zal een of andere vorm van elektrische aandrijving krijgen, zo bevestigde Volvo-CEO Håkan Samuelsson op een persconferentie. Klanten zullen vanaf dan kunnen kiezen voor een volledig elektrisch model, een plug-inhybride en een milde hybride met 48-voltcircuit.
“Deze aankondiging betekent het einde van onze uitsluitend door verbrandingsmotoren aangedreven wagens”, zegt Samuelsson. Zij zullen geleidelijk aan van de markt verdwijnen en vervangen worden door modellen met een of andere vorm van elektrische aandrijving. “Volvo Cars heeft aangegeven tegen 2025 een miljoen elektrische wagens te willen verkopen. En dat menen we ook”, gaat Samuelsson verder. In een eerste fase zullen daar nog dieselhybrides bij zijn, maar Volvo kondigde eerder al aan niet langer in dieselmotoren te willen investeren. Zelfontbranders zullen wellicht tegen 2025 volledig verdwenen zijn.
Tussen 2019 en 2021 willen de Zweden vijf volledig elektrische modellen op de markt brengen. Twee daarvan zullen Polestar-modellen zijn, waarvan de Zweden eerder al lieten weten dat het alleen nog volledig elektrische sportwagens ging bouwen. De drie andere worden gewone Volvo-modellen.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.