Recente tests

3,8 /5 Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, nog steeds aan de top

Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, nog steeds aan de top

De Stelvio is niets minder dan de hoogste pas van de Italiaanse Alpen en waarschijnlijk een van de mooiste wegen ter wereld. Een naam die sinds 2017 ook wordt gebruikt door de eerste SUV van Alfa Romeo. Maar is hij die naam nog steeds waard? Het antwoord achter het stuur van de sportieve Quadrifoglio!

3,6 /5 Test: Alfa Romeo Stelvio 2023, de passie overeind houden

Test: Alfa Romeo Stelvio 2023, de passie overeind houden

Is een laagje make-up voor een meer intense blik genoeg om de hartstocht overeind te houden? Dat ontdekken we achter het stuur van de Alfa Romeo Stelvio modeljaar 2023.

3,6 /5 Test: Alfa Romeo Giulia 2023, ‘Giorgio’ op z’n best

Test: Alfa Romeo Giulia 2023, ‘Giorgio’ op z’n best

Koop jij je auto nog met je hart? Dan zal deze nieuwste evolutie van de Alfa Romeo Giulia je niet onberoerd laten. Zijn nieuwe scherpe look en zijn uitstekende Giorgio-basis zorgen voor de nodige emotie!

3,8 /5 Test Alfa Romeo Tonale plug-in hybrid Q4: efficiënt, maar ook sportief?

Test Alfa Romeo Tonale plug-in hybrid Q4: efficiënt, maar ook sportief?

De Tonale is een belangrijk model voor Alfa Romeo. Een fiscaal interessante plug-in hybride aandrijflijn moet zijn aantrekkingskracht voor de o zo belangrijke bedrijfswagenmarkt nog verhogen. Maar heeft die versie meer te bieden dan enkel een lage CO2-uitstoot?

3,5 /5 Eerste test: de Alfa Romeo Tonale herschudt de kaarten!

Eerste test: de Alfa Romeo Tonale herschudt de kaarten!

De compacte Italiaanse SUV is er eindelijk! Liefhebbers van rijplezier zullen blij zijn, maar misschien gaat dat ten koste van het comfort en de praktische aspecten? Tenzij de situatie net helemaal omgekeerd is...

3,7 /5 Test: Alfa Romeo Giulia Veloce Ti, de keuze van de liefhebber

Test: Alfa Romeo Giulia Veloce Ti, de keuze van de liefhebber

In het aanbod van de Alfa Romeo Giulia komt tussen de al behoorlijk sportieve Veloce en de extreme Quadrifoglio een nieuwe variant, de Veloce Ti. Heeft hij het nodige in huis om de kloof tussen die twee versies te dichten?

3,8 /5 Getest: Alfa Romeo Giulia en Stelvio 2020, kleine correcties

Getest: Alfa Romeo Giulia en Stelvio 2020, kleine correcties

Ondanks hun jonge leeftijd ondergaan de Alfa Romeo Stelvio en Giulia een paar kleine retouches links en rechts. Volstaat dat om de premium concurrentie te evenaren of zelfs te overtreffen?

3,4 /5 Alfa Romeo Stelvio 2.2 diesel 210 Q4: sportieve SUV

Alfa Romeo Stelvio 2.2 diesel 210 Q4: sportieve SUV

Het Italiaanse merk is als een kat met negen levens. Nog geen vijf jaar geleden zou je Alfa nauwelijks overlevingskansen toebedeeld hebben. Vandaag zijn de Italianen helemaal terug. Dankzij een sedan en een broodnodige SUV: de Stelvio.

Alfa Romeo Stelvio 280 Q4 vs Porsche Macan S: Italo-Duits duel!

Alfa Romeo Stelvio 280 Q4 vs Porsche Macan S: Italo-Duits duel!

Ook Alfa Romeo heeft een compacte SUV aan zijn catalogus toegevoegd. Een SUV op Porsche-formaat om precies te zijn: met de Stelvio mikken de Italianen op het doelpubliek van de Macan. Maar is de Alfa ook opgewassen tegen de Porsche?

3,6 /5 Alfa Romeo Giulia Veloce 2.2 Diesel: sportieve elegantie

Alfa Romeo Giulia Veloce 2.2 Diesel: sportieve elegantie

De Giulia, Alfa’s langverwachte middenklasser, is nu anderhalf jaar op de markt. Na enkele kinderziektes komt zijn productie stilaan op kruissnelheid. Wij leenden de sleutels van de sportieve Veloce-uitvoering voor een tussentijdse balans.

2,2 /5 Alfa Romeo Giulia Veloce: de burgerlijke sportieveling

Alfa Romeo Giulia Veloce: de burgerlijke sportieveling

Alfa Romeo haalt een historische benaming uit de vriezer voor een nieuwe sportieve variant van zijn Giulia. Die moet niet concurreren met de sensationele Quadrifoglio Verde, maar een compromis vormen tussen de klassieke en de sportieve versie.

2,2 /5 Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 180: de verrijzenis!

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 180: de verrijzenis!

Dit is de test waar we eind dit jaar het langst naar uitkeken. De Giulia was even langverwacht bij Alfa Romeo als de Messias in Galilea. Maakt de Italiaan alle beloftes waar?

Alfa Romeo 4C Spider en Coupé: hardliners!

Alfa Romeo 4C Spider en Coupé: hardliners!

Het zijn tekenen van de renaissance van het merk. Meesterwerken die tonen dat de artiest het nog steeds in zich heeft. Echte sportievelingen die hun volledige smaakpalet pas op het goeie moment laten proeven…

Alfa Romeo Giulia GTA 1965: 100 procent Alfa!

Alfa Romeo Giulia GTA 1965: 100 procent Alfa!

Geuren, geluiden, trillingen en emoties: zo kunnen we het Alfa-virus samenvatten. Genoeg gepraat, stap in voor een test met een concentraat van dit virus: een authentieke Alfa Romeo Giulia GTA uit 1965.

Alfa Romeo MiTo & Giulietta QV: de terugkeer van het klavertje

Alfa Romeo MiTo & Giulietta QV: de terugkeer van het klavertje

Vergeet even de MiTo TwinAir en de Giulietta diesel: Alfa Romeo verkondigt aan iedereen die het horen wil dat zijn sportieve verleden vandaag terugkeert. Via de spectaculaire 4C enerzijds, maar ook met de aangepaste sportieve varianten Quadrifoglio Verde van de MiTo en de Giuletta. Het klavertje kleurt groener dan ooit.

Alfa Romeo 4C: exclusieve test

Alfa Romeo 4C: exclusieve test

Ik duw het gaspedaal in: met een uitzonderlijke kracht wordt de bolide naar voren gekatapulteerd terwijl de uitlaat schreeuwt en de turbo verwoestend hard blaast. Nooit leek een wagen voor op de weg zo sterk op een racebolide. Welkom aan boord van de 4C, een waardige erfgenaam.

Piccola ma grande!

Piccola ma grande!

De markt van de hippe stadswagens is in volle bloei, Alfa Romeo moest zich dus nog even buigen over zijn MiTo. De kleine Italiaan werd afgestoft om het hoofd te bieden aan de sterke concurrentie.

Italian Job

Italian Job

Er beweegt wat in het segment van de compacte berlines. Na de komst van het legertje Volkswagen-modellen (Golf, Octavia, Leon) weren de gebruikelijke outsiders zich met nieuwe modellen (Peugeot 308, Mazda 3, …) of facelifts. Alfa Romeo nam zijn Giulietta onder handen en gooit hem opnieuw in de strijd met enkele verfijnde details. Met welke troeven?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Tesla Model 3 Performance is terug van weggeweest!

Tesla Model 3 Performance is terug van weggeweest!

De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.

Focus op Volkswagens MIB4: ChatGPT, IDA en meer

Focus op Volkswagens MIB4: ChatGPT, IDA en meer

De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Tesla Model 3: €4.000 goedkoper

Tesla Model 3: €4.000 goedkoper

Tesla heeft de prijs van beide varianten van de Model 3 Highland met 4.000 euro verlaagd, en de Long Range krijgt een nieuwe naam.

Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

De nieuwe Model Y Long Range RWD biedt tot 600 km actieradius voor een vanafprijs van 49.970 euro, waarmee het qua prijs/autonomie de meest interessante Tesla van allemaal is!

Zoveel kost de nieuwe Skoda Kodiaq

Zoveel kost de nieuwe Skoda Kodiaq

Er zijn al twee speciale reeksen te bestellen: de Kodiaq Family vanaf 38.990 euro en de Kodiaq Corporate die begint bij 46.980 euro.

Zoveel kost de Audi Q6 e-tron

Zoveel kost de Audi Q6 e-tron

De Audi Q6 e-tron is nu te bestellen in verschillende uitvoeringen met een vanafprijs van 75.900 euro, maar hij zou binnenkort goedkoper moeten worden...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km