BMW
Geen nieuwe BMW 3-Reeks zonder nieuwe Touring. Die breakversie is al jarenlang een favoriet op de Europese markt. Hoog tijd voor een eerste kennismaking dus.
Geen nieuwe BMW 3-Reeks zonder nieuwe Touring. Die breakversie is al jarenlang een favoriet op de Europese markt. Hoog tijd voor een eerste kennismaking dus.
Peugeot koos duidelijk voor de vorm toen het zijn nieuwe 508 SW ontwierp. De breakversie van de 508 is minder ‘massief’ dan vroeger. Hoe verhoudt hij zich tot zijn Franse concurrent, de Renault Talisman Grandtour? Ook die kiest namelijk voor design, maar neigt minder naar compromissen op vlak van inhoud.
In het D-segment is de Hyundai i40 altijd al een interessante outsider geweest. Maar dat segment van de grote berlines en breaks staat stevig onder druk. Een facelift en een nieuwe dieselmotor moeten deze i40 toch een nieuwe houdbaarheidsdatum geven.
Als je de Zweden mag geloven, is elk nieuw Volvo-model het belangrijkste model in hun gamma. Maar dat standpunt valt zeker te verdedigen voor de nieuwe V60. Die wil nu definitief aansluiting zoeken bij de premiumbreaks. Benieuwd wat het resultaat is met zijn topmotor, de 310 pk sterke T6.
Net na de presentatie van de nieuwe 508 pakt Peugeot uit met een break die de tradities in het D-segment uitdaagt. Kan deze lage en dynamisch ogende break de klanten van de Duitse referenties charmeren?
Zakelijke chauffeurs op zoek naar een Duitse premiumbreak kunnen weer kiezen uit het volledige aanbod. Nadat de BMW 5-Reeks Touring en Mercedes E-Klasse Break in het nieuw gestopt werden, is het nu de beurt aan de Audi A6 Avant. Wij leenden voor onze eerste test de sleutels van zijn basisdiesel, de 40 TDI.
Wie naast sportieve BMW-prestaties ook laadruimte wil, kan niet terecht bij een M5 Touring. Het enige M-logo bij de 5-Reeks Touring vinden we bij… de M550d. Die past vier turbo’s toe om een laag verbruik te combineren met knalprestaties. De rationele keuze?
De Zweedse constructeur Volvo gaat rustig verder met de vernieuwing van zijn gamma. In de 60-reeks was de primeur voor de XC60-SUV. Volgende in rij is de break, de V60. Die maakt een sprong vooruit ten opzichte van zijn voorganger.
Volvo zet de laatste tijd zijn groene ambities kracht bij. Door een elektrisch sportwagenmerk te beginnen, Polestar; door van elk nieuw model vanaf volgend jaar minstens een lichte hybride te maken, en door de aankomende S60 niet meer met dieselmotor aan te bieden. Wij gingen een trapje hoger kijken, bij de V90, om te zien wat de Zweden daar buiten de dieselversies te bieden hebben.
Met deze Eclipse Cross hoopt Mitsubishi zichzelf weer in de kijker te werken. De looks van de middelgrote SUV trekken de aandacht alvast, maar is dat voldoende om klanten te overtuigen in dit hypercompetitieve segment?
In de jacht naar lagere CO2-cijfers zoeken alle constructeurs naar oplossingen. Aardgas, of CNG, wordt vaak over het hoofd gekeken, ten koste van hybrides en elektrische auto’s. Toch valt er heel wat voor te zeggen, zo ondervonden wij na een week testrijden met de nieuwe Audi A4 Avant g-tron.
De Hyundai Ioniq is de Koreaanse speeltuin voor elektrische en hybridetechnologie. De volledig elektrische versie en klassieke hybride werden recent aangevuld met een plug-inhybride. Wij rolden de stekker uit voor een verbruikstest.
Dit is de meest losbandige en krachtigste Octavia in de geschiedenis. Met 245 pk probeert dit model te bewijzen dat de Tsjechische gezinswagen niet alleen een rationeel transportmiddel is, maar desgewenst ook scherp en sportief kan zijn.
De Peugeot 308 en Skoda Octavia kregen onlangs een lichte make-over. De facelift moet hun stijl en hun uitrusting opwaarderen. Maar in GT/RS-uitvoering combineren hun breakvarianten vooral de looks van brave gezinswagens met stevige prestaties.
Tegenwoordig belast Kia zijn Optima met de taak om de concurrentie op alle fronten te bestoken. Zo jaagt hij op de verhuiskampioenen met zijn breakversie Sportswagon, op de sportievelingen met de GT en zelfs op de plug-in hybrides met het PHEV-logo. Volstaat dat om de Volkswagen Passat GTE van het podium te stoten?
Dat de Skoda Superb Combi een van onze favoriete reisbreaks is, is geen geheim. Maar is zijn topversie met 280 pk ook een van onze favoriete snelle breaks?
De Mazda 6 werd eind 2012 gelanceerd en zit boordevol talent. Maar talent vertaalt zich niet altijd in commercieel succes: de Japanner blijft nog steeds wat miskend. Onlangs kreeg de Mazda 6 enkele updates en hij probeert ons nu een tweede keer te overtuigen. Wij zetten hem tegenover een van de referenties in het segment: de Skoda Superb Combi.
Instappen in BMW’s SUV-gamma doe je sinds jaar en dag bij de X1. Die baant in zijn huidige gedaante de weg voor de rest van BMW’s instapmodellen: hij ruilt zijn achterwielaandrijving in voor voorwielaandrijving.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Er zijn al twee speciale reeksen te bestellen: de Kodiaq Family vanaf 38.990 euro en de Kodiaq Corporate die begint bij 46.980 euro.
De Audi Q6 e-tron is nu te bestellen in verschillende uitvoeringen met een vanafprijs van 75.900 euro, maar hij zou binnenkort goedkoper moeten worden...
De nieuwe Model Y Long Range RWD biedt tot 600 km actieradius voor een vanafprijs van 49.970 euro, waarmee het qua prijs/autonomie de meest interessante Tesla van allemaal is!
Tesla heeft de prijs van beide varianten van de Model 3 Highland met 4.000 euro verlaagd, en de Long Range krijgt een nieuwe naam.