Fiat
Met de Tipo keert Fiat terug naar zijn roots: een simpele, praktische en (relatief) betaalbare auto, met een snufje Italiaanse stijl. Is de breakversie net zo interessant als de hatchback?
Met de Tipo keert Fiat terug naar zijn roots: een simpele, praktische en (relatief) betaalbare auto, met een snufje Italiaanse stijl. Is de breakversie net zo interessant als de hatchback?
Met de Tipo keert Fiat terug naar zijn roots: een simpele, praktische en (relatief) betaalbare auto, met een snufje Italiaanse stijl.
Fiat windt er geen doekjes om: de nieuwe 600e moet het praktische grote broertje zijn van de 500e – en liefst ook zijn succes evenaren. Laten we zien of hij even vrolijk rijdt als hij eruitziet.
Naast de versie op benzine is de Fiat 500 er ook als volledig elektrisch model. Laten we zien of deze stroomstoot het kleine Italiaanse bolletje nog begeerlijker maakt.
De twee meest familiale auto’s van de Italiaanse autobouwer krijgen een hybride aandrijving. Blijkt dat we die motorisatie nog niet zo lang geleden al konden ontdekken! Maar biedt hij echt een voordeel onder de motorkap van de Tipo en de 500X?
De Fiat Tipo, waar al 700.000 exemplaren van zijn verkocht, zet zijn carrière verder met een van de beste verhoudingen prijs-aanbod. Ter gelegenheid van zijn facelift krijgt hij er een nieuwe variant bij: de Tipo Cross, met een vleugje offroadsaus.
Maar weinig stadsauto’s zijn met vierwielaandrijving verkrijgbaar. En doorgaans hebben ze het dan heel moeilijk om de snelweg op te geraken en hun passagiers een aanvaardbaar comfort te bieden. Slaagt de Fiat Panda Cross 4x4 daar wel in? Het antwoord kregen we na bijna 2.500 kilometer aan het stuur…
In afwachting van de eerste elektrische Fiat voor Europa verlaagt het merk uit Turijn alvast de koolstofuitstoot van zijn twee meest populaire modellen: de Panda en de 500.
Ondanks berichten over een eventueel vertrek van de Fiat-productie uit thuisland Italië blijft het Italiaanse merk gewoon charmante auto’s bouwen. Zoals deze 500L, voor gezinnen die eens iets origineels willen.
Dankzij Mazda heeft Fiat vandaag opnieuw een Spider in zijn gamma. Midden jaren 70 sloegen de Italianen daarvoor de handen in elkaar met Bertone. Het resultaat was de X 1/9, een model dat al snel “mini-Ferrari” werd gedoopt.
In sommige contreien is de pick-up al decennialang een vast begrip. In het Midden-Oosten bijvoorbeeld, of in Azië, waar zijn praktische kwaliteiten en stevigheid in de smaak vallen. De luxueus afgewerkte en comfortabele vrijetijdspick-up met dubbele cabine hebben we dan weer te danken aan de Verenigde Staten.
De Fiat Tipo is nu iets meer dan een jaar op de markt. En hij doet het goed, aldus de Italianen. Hoog tijd voor een aanvulling op het gamma, die er komt in de vorm van een DCT-versnellingsbak met dubbele koppeling.
We zullen niet rond de pot draaien: we zijn al fan van de 500 sinds zijn introductie, en dat is sindsdien niet verminderd. Fiat doet er een schepje bovenop dankzij Riva. Is het mogelijk om onbewogen te blijven bij deze 500 Riva, die samen met een van de meest prestigieuze bootbouwers ter wereld werd ontwikkeld?
De Mazda MX-5 is een mythe die al 25 jaar sterk verkoopt. Voor de eerste keer krijgt dit model een Italiaanse broer. Fiat gebruikt namelijk dezelfde basis voor een revival van zijn befaamde 124 Spider. Smaakt deze nieuwe 124 even goed als zijn Japanse neef?
Bij Fiat heerste de afgelopen jaren een monocultuur rond de Fiat 500, waarvan het succes blijft duren. Het Italiaanse merk heeft nu besloten om zijn achterstand goed te maken en te investeren in andere niches. Dat bleek uit de 500L en daarna de 500X, de Tipo en de 124 Spider. Nu is het de beurt aan de Fullback om nieuwe markten aan te boren.
Hoewel er veel MX-5-fans zijn, zijn ze niet allemaal gewonnen voor de lijn van de laatste generatie, die soms als te Japans wordt beschouwd. Hen zal de Fiat 124 Spider zeker kunnen overtuigen!
Nadat Fiat begin dit jaar de vierdeursversie van de Tipo lanceerde, vullen de Italianen het Tipo-gamma niet aan met één, maar met twee modellen: de vijfdeurs en de Station Wagon. Een terugkeer naar het C-segment, waar Fiat naar eigen zeggen veel te lang afwezig is geweest.
Fiat wekt de Tipo opnieuw tot leven, maar geeft hem een volledig nieuw gezicht. Het is nog altijd een functioneel en rationeel model, maar voortaan is hij maar liefst 4,54 meter lang. De nieuwe Tipo mikt op een publiek dat vooral op zoek is naar een goede verhouding tussen de prijs en de kwaliteit, maar schudt nog enkele andere troeven uit zijn mouw.
Net wanneer je dacht dat het niet gekker kon dan de 802 pk sterke Mercedes-AMG S 63 E Performance, doet Brabus er nog een schepje bovenop met de Brabus 930. Inderdaad, met 930 pk!
Fiat zou overwegen om de nieuwere 500e ook met benzinemotor te lanceren om de verkoop van het model te stimuleren, nu de EV-verkoop vertraagt...
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is de nieuwe generatie elektrische SUV van Audi hier. Welkom aan de Q6 e-tron, de neef van de elektrische Porsche Macan.
In het kielzog van zijn facelift krijgt de Ford Puma ook een (of meer) elektrische versie(s). Een katachtige die niet meer spint of gromt, dus!
De McLaren Artura cabrio kost ongeveer 25.000 euro meer dan de coupé, maar is ook 20 pk krachtiger!
De verkoopprijs bedroeg bijna 270.000 euro!
Een van de meest bijzondere F1-wagens ooit staat te koop! Deze gekke bolide werd in 1976 en 1977 bestuurd door Jody Scheckter.
Met een vanafprijs van 233.590 euro wordt de Mercedes-AMG SL 63 S E Performance de duurste AMG die het Duitse merk momenteel aanbiedt!