Honda
Voor zijn zesde generatie krijgt de Honda CR-V een hybride motorisatie die nu ook opgeladen kan worden, terwijl zijn praktische aspecten er enkel maar op vooruit gaan. Een geëlektrificeerde SUV voor het hele gezin, dus?
Voor zijn zesde generatie krijgt de Honda CR-V een hybride motorisatie die nu ook opgeladen kan worden, terwijl zijn praktische aspecten er enkel maar op vooruit gaan. Een geëlektrificeerde SUV voor het hele gezin, dus?
Na de spectaculaire intrede van Honda op de markt van de elektrische auto’s met de futuristische… maar weinig verkochte ‘e’ stadswagen, gaat het merk nu voor een nieuwe strategie. Met om te beginnen de e:Ny1 SUV, een conventioneler maar wel veel polyvalenter model!
De kleine monovolume van Honda wordt altijd al geprezen om zijn praktische en ingetogen karakter. Laten we zien of de nieuwste generatie, die enkel als hybride te krijgen is, net zo handig blijft als zijn voorgangers.
Met de nieuwe ZR-V combineert Honda de kwaliteiten van een hoogpotige SUV met die van een compacte berline, terwijl de nadelen van beide genres zo goed als afwezig zijn. Hoe dat kan? We zoeken naar het antwoord.
Kan de Honda Civic, net als een bepaalde Duitse concurrent, nog steeds schitteren bij dagelijks gebruik en zich tegelijkertijd geschikt tonen voor langere ritten, met daarbovenop nog een dosis rijplezier voor de bestuurder?
De derde generatie van de Japanse SUV is onherkenbaar veranderd. De ingenieurs vertrokken namelijk van een blanco blad om deze nieuwe HR-V te creëren. Maar zijn ze erin geslaagd om een begeerlijke auto te bouwen?
Deze twee stadsauto’s zetten zowel op hun elektrische aandrijving als op hun coole imago in om te verleiden. De ene legt daarbij de nadruk op zijn wortels in het verleden terwijl de andere zich resoluut op de toekomst richt.
Honda heeft de dieselmotor van zijn vorige CR-V vervangen door een nieuwe hybride versie. Kan hij op die manier in de voetsporen treden van de Toyota RAV4, een fervent verdediger van de technologie? Maar de nieuwe generatie van de Toyota, die net nu op de markt komt, neemt uiteraard wel een beslissende voorsprong op technisch vlak.
Honda komt opnieuw met hybride aandrijvingen, en doet dat met de Comfortable Runabout Vehicle voor het eerst in de CR-V.
Generatie na generatie worden de Civic Type R en Mégane RS de referenties van de voorwielaangedreven hot hatches genoemd. Wat geeft dat als we de twee huidige modellen met elkaar vergelijken?
Honda zit intussen al aan de tiende generatie van de Civic. Het nieuwe model deed het tot nu toe met nieuwe turbobenzines. Maar een jaar na zijn lancering is de Civic er nu ook met een nieuwe 1.6 diesel van 120 pk.
In tegenstelling tot andere kleine monovolumes, die geleidelijk uit de catalogi verdwijnen, lijkt de Jazz het podium nog niet te willen verlaten. Honda geeft hem zelfs een facelift en een krachtigere motor.
De Honda Civic wordt steeds groter, maar zijn motoren maken de omgekeerde beweging. Het nieuwe model is namelijk verkrijgbaar met een kleine 1.0 i-VTEC-driecilinder. Slaagt hij met de turbo in zijn opzet?
Een legende opvolgen is geen eenvoudige zaak. Vooral wanneer die legende Civic Type R heet en er dus efficiëntie en karakter verwacht wordt.
In 1989 deed Honda de wereld van de topsporters op zijn grondvesten daveren: zijn NSX was zowel efficiënt als veelzijdig en verwees daarmee alle concurrenten, Porsche 911 en Ferrari 348 op kop, naar het vakje van de zondagssportwagens. Vandaag, in 2017, lijkt de geschiedenis zich te herhalen…
2012, 2014, 2016: sinds de voorstelling van de Integra bezorgt Honda elke twee jaar de nodige evoluties aan zijn “motorscooter”. In 2014 steeg vooral de cilinderinhoud naar 750 cc en werd er meer ruimte voorzien voor de knieën. De motor kreeg ook wat technische evoluties, de versnellingsbak een nieuwe mapping, het kader een aluminium monoshock, maar verdwenen de gekoppelde remmen. De Integra 750 won aan gebruiksgemak zonder dat de oorspronkelijke versie overbodig werd. Hoe zit het met jaargang 2016?
Honda is op enkele jaren tijd specialist geworden in versnellingsbakken met dubbele koppeling, waardoor je automatisch kunt schakelen en waarmee het einde van de koppelings- en versnellingshendels wordt aangekondigd. Tot nu toe is er geen enkele andere constructeur die dit aanbiedt. Honda dus wel, ook op de Africa Twin.
En wat voor terugkeer! Iedereen praat erover, hij staat op alle covers en rukt op in de verkoopcijfers. Hij brengt zelfs de dominantie van de BMW 1200GS bij de trailmotoren aan het wankelen.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
BMW laat ons watertanden met enkele foto's en details over zijn nieuwe SUV X3, die al binnen enkele weken officieel wordt voorgesteld.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
Er zijn al twee speciale reeksen te bestellen: de Kodiaq Family vanaf 38.990 euro en de Kodiaq Corporate die begint bij 46.980 euro.
De nieuwe Model Y Long Range RWD biedt tot 600 km actieradius voor een vanafprijs van 49.970 euro, waarmee het qua prijs/autonomie de meest interessante Tesla van allemaal is!
Er zijn al Fisker Ocean Extremes uit stock verkrijgbaar vanaf 43.590 euro, maar is die aanbieding het risico waard?
Met een vanafprijs van 16.990 euro behoudt de Dacia Spring zijn titel van goedkoopste elektrische wagen in Europa, en met afstand!