Recente tests

3,8 /5 Test: Porsche Taycan Turbo GT, meer dan 1.000 pk zonder schrik!

Test: Porsche Taycan Turbo GT, meer dan 1.000 pk zonder schrik!

Met de facelift wordt het Taycan-gamma verrijkt met een demonische Turbo GT van meer dan 1.000 pk. Eens kijken of we die kunnen temmen zonder angstzweet op een... nat circuit!

3,9 /5 Test: Porsche Taycan 2024, nog verder en... sneller

Test: Porsche Taycan 2024, nog verder en... sneller

Om nog verder en sneller te kunnen rijden, krijgt het eerste elektrische model van Porsche meer vermogen en een grotere batterij. Laten we zien wat het geeft.

3,9 /5 Test: Porsche 911, iconische en nog steeds atletische zestiger

Test: Porsche 911, iconische en nog steeds atletische zestiger

De 911 heeft onlangs zijn 60ste verjaardag gevierd, een modelfamilie met een hele rist aan versies, coupés en cabrio’s (en zelfs Targa’s). Laten we deze 8e generatie (992) van het iconische model nog eens van naderbij bekijken.

3,7 /5 Test: Porsche 718 Cayman, de alledaagse supercar

Test: Porsche 718 Cayman, de alledaagse supercar

De Porsche 718 Cayman blaast binnenkort 8 kaarsjes uit. Zijn opvolger staat dus voor de deur, maar moet je daarop wachten, of is de Duitse sportwagen nog steeds even overtuigend?

3,6 /5 Test: Porsche Macan, de gouden handdruk?

Test: Porsche Macan, de gouden handdruk?

De Porsche Macan kreeg in 2021 een tweede facelift in afwachting van een volledig elektrische opvolger. Maar is de Duitse SUV na bijna 10 jaar op de markt voorbij zijn houdbaarheidsdatum?

3,7 /5 Test: Porsche Cayenne & Cayenne Coupé 2023, opknapbeurt voor het afscheid

Test: Porsche Cayenne & Cayenne Coupé 2023, opknapbeurt voor het afscheid

Porsche heeft meer gedaan dan de Cayenne en Cayenne Coupé zomaar bij te punten. Met modeljaar 2023 komen we in de buurt van een volledige vernieuwing! Daarmee is de Cayenne (hybride) nog niet klaar om op pensioen te gaan, ook al komt de volledig elektrische opvolger dichterbij.

4,0 /5 Test: Porsche 911 Carrera 4 GTS, de ideale sportwagen?

Test: Porsche 911 Carrera 4 GTS, de ideale sportwagen?

De GTS, verkrijgbaar als coupé of als Targa, biedt supercarprestaties terwijl hij toch het dagdagelijkse gebruiksgemak van een 911 niet verloochent. Slaagt hij erin om het ideale compromis te vinden tussen comfort en dynamiek?

4,1 /5 Test: Porsche Taycan GTS, sensaties onder hoogspanning!

Test: Porsche Taycan GTS, sensaties onder hoogspanning!

Het legendarische acroniem GTS is voor de liefhebbers van het merk uit Stuttgart synoniem voor sportiviteit, precisie en dynamisme. Maar slaagt de lettercombinatie er ook in om die kenmerken eer aan te doen bij een elektrische Porsche?

3,8 /5 Test: Porsche Taycan 4S, de rustige van het gezin?

Test: Porsche Taycan 4S, de rustige van het gezin?

Nadat de Porsche Taycan met veel bombarie op de markt kwam in zijn Turbo- en Turbo S-versies is er nu een instapversie met de naam 4S. Is dit de ‘rustige’ variant?

3,9 /5 Rijtest: Porsche Cayenne Turbo Coupé, mee met de mode

Rijtest: Porsche Cayenne Turbo Coupé, mee met de mode

Niets zo populair als een SUV, maar niets verdeelt de meningen meer dan een SUV-coupé. Porsche gooit een knuppel in het hoenderhok met de Cayenne Coupé. Wij voelden hem aan de tand in zijn krachigste Turbo-versie.

4,0 /5 Rijtest: Porsche 911 Carrera S (992), logische vooruitgang

Rijtest: Porsche 911 Carrera S (992), logische vooruitgang

Een nieuwe generatie ontwikkelen van een auto met een klinkende naam is geen evidente opgave. Zeker niet in deze tijden waarin uitstoot, geluid en verbruik aan banden worden gelegd. Maar wat doe je als die klinkende naam ‘Porsche 911’ is? Wij zochten het uit aan de hand van de Carrera S.

3,8 /5 Rijtest: Porsche Macan, GTI op hoge poten

Rijtest: Porsche Macan, GTI op hoge poten

Sinds zijn debuut in 2014 groeide de Macan al snel uit tot een van de populairste Porsche-modellen. De compacte SUV kreeg eind vorig jaar een facelift. Wat die deze Porsche Macan bijbrengt?

4,0 /5 Rijtest: Porsche Panamera GTS Sport Turismo, oerkracht

Rijtest: Porsche Panamera GTS Sport Turismo, oerkracht

Wie in ons land een Panamera koopt, bestelt in de meeste gevallen een hybride. Toch probeert Porsche de merkfans ook te plezieren met de iconische letters ‘GTS’. De Porsche Panamera GTS doet het voortaan trouwens niet langer atmosferisch, maar met dubbele turbo.

4,2 /5 Getest: Porsche 911 Carrera S (992), evolutie-praktijk

Getest: Porsche 911 Carrera S (992), evolutie-praktijk

Sneller, mooier, sportiever, geavanceerder, maar ook veiliger groener en comfortabeler: de nieuwe Porsche 911 moet met elke generatiewissel weer op elk vlak de bakens verzetten, en dat is steeds uitdagender. Toch is het ook bij de splinternieuwe 992-serie wederom gelukt.

3,9 /5 Getest: Porsche Cayenne E-Hybrid, de KERS op de taart

Getest: Porsche Cayenne E-Hybrid, de KERS op de taart

Porsche houdt de spanning er graag in. De nieuwe generatie Cayenne debuteerde in drie benzineversies. Maar de absolute verkoopstopper in de vorige generatie, de hybride, stelde zijn debuut nog even uit. Tot nu.

4,0 /5 Rijtest: Porsche 718 Cayman GTS, is meer beter?

Rijtest: Porsche 718 Cayman GTS, is meer beter?

Nu het stof rond de downsizing van zes naar vier cilinders is gaan liggen, begint Porsche aan de radicalere versies van zijn 718 Boxster en Cayman. Brengen de drie letters “GTS” een duidelijke meerwaarde? We zochten het uit aan de hand van de Porsche 718 Cayman GTS.

4,1 /5 Rijtest: Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: what’s in a name?

Rijtest: Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: what’s in a name?

In Zuffenhausen zijn ze vastbesloten om de elektrische revolutie in te zetten. Nog niet met de 911, maar met de volledig elektrische Mission E, die Tesla het vuur aan de schenen moet leggen. In afwachting daarvan culmineren sport en alternatieve brandstoffen bij Porsche in de Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Een hele mondvol…

3,8 /5 Porsche Cayenne: op zoek naar de familiebanden

Porsche Cayenne: op zoek naar de familiebanden

De derde generatie van de Porsche Cayenne wil net als de Panamera de familiebanden strakker aantrekken met Porsches oermodel, de 911. Wij gingen mee op stamboomonderzoek en deden de eerste test.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

De nieuwe Model Y Long Range RWD biedt tot 600 km actieradius voor een vanafprijs van 49.970 euro, waarmee het qua prijs/autonomie de meest interessante Tesla van allemaal is!

Fisker Ocean: ook €20.000 goedkoper in Europa

Fisker Ocean: ook €20.000 goedkoper in Europa

Er zijn al Fisker Ocean Extremes uit stock verkrijgbaar vanaf 43.590 euro, maar is die aanbieding het risico waard?

Zoveel kost de Audi Q6 e-tron

Zoveel kost de Audi Q6 e-tron

De Audi Q6 e-tron is nu te bestellen in verschillende uitvoeringen met een vanafprijs van 75.900 euro, maar hij zou binnenkort goedkoper moeten worden...

Zoveel kost de nieuwe Skoda Kodiaq

Zoveel kost de nieuwe Skoda Kodiaq

Er zijn al twee speciale reeksen te bestellen: de Kodiaq Family vanaf 38.990 euro en de Kodiaq Corporate die begint bij 46.980 euro.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km