Porsche
Met de facelift wordt het Taycan-gamma verrijkt met een demonische Turbo GT van meer dan 1.000 pk. Eens kijken of we die kunnen temmen zonder angstzweet op een... nat circuit!
Met de facelift wordt het Taycan-gamma verrijkt met een demonische Turbo GT van meer dan 1.000 pk. Eens kijken of we die kunnen temmen zonder angstzweet op een... nat circuit!
Om nog verder en sneller te kunnen rijden, krijgt het eerste elektrische model van Porsche meer vermogen en een grotere batterij. Laten we zien wat het geeft.
De 911 heeft onlangs zijn 60ste verjaardag gevierd, een modelfamilie met een hele rist aan versies, coupés en cabrio’s (en zelfs Targa’s). Laten we deze 8e generatie (992) van het iconische model nog eens van naderbij bekijken.
De Porsche 718 Cayman blaast binnenkort 8 kaarsjes uit. Zijn opvolger staat dus voor de deur, maar moet je daarop wachten, of is de Duitse sportwagen nog steeds even overtuigend?
De Porsche Macan kreeg in 2021 een tweede facelift in afwachting van een volledig elektrische opvolger. Maar is de Duitse SUV na bijna 10 jaar op de markt voorbij zijn houdbaarheidsdatum?
Porsche heeft meer gedaan dan de Cayenne en Cayenne Coupé zomaar bij te punten. Met modeljaar 2023 komen we in de buurt van een volledige vernieuwing! Daarmee is de Cayenne (hybride) nog niet klaar om op pensioen te gaan, ook al komt de volledig elektrische opvolger dichterbij.
De GTS, verkrijgbaar als coupé of als Targa, biedt supercarprestaties terwijl hij toch het dagdagelijkse gebruiksgemak van een 911 niet verloochent. Slaagt hij erin om het ideale compromis te vinden tussen comfort en dynamiek?
Het legendarische acroniem GTS is voor de liefhebbers van het merk uit Stuttgart synoniem voor sportiviteit, precisie en dynamisme. Maar slaagt de lettercombinatie er ook in om die kenmerken eer aan te doen bij een elektrische Porsche?
Nadat de Porsche Taycan met veel bombarie op de markt kwam in zijn Turbo- en Turbo S-versies is er nu een instapversie met de naam 4S. Is dit de ‘rustige’ variant?
Niets zo populair als een SUV, maar niets verdeelt de meningen meer dan een SUV-coupé. Porsche gooit een knuppel in het hoenderhok met de Cayenne Coupé. Wij voelden hem aan de tand in zijn krachigste Turbo-versie.
Een nieuwe generatie ontwikkelen van een auto met een klinkende naam is geen evidente opgave. Zeker niet in deze tijden waarin uitstoot, geluid en verbruik aan banden worden gelegd. Maar wat doe je als die klinkende naam ‘Porsche 911’ is? Wij zochten het uit aan de hand van de Carrera S.
Sinds zijn debuut in 2014 groeide de Macan al snel uit tot een van de populairste Porsche-modellen. De compacte SUV kreeg eind vorig jaar een facelift. Wat die deze Porsche Macan bijbrengt?
Wie in ons land een Panamera koopt, bestelt in de meeste gevallen een hybride. Toch probeert Porsche de merkfans ook te plezieren met de iconische letters ‘GTS’. De Porsche Panamera GTS doet het voortaan trouwens niet langer atmosferisch, maar met dubbele turbo.
Sneller, mooier, sportiever, geavanceerder, maar ook veiliger groener en comfortabeler: de nieuwe Porsche 911 moet met elke generatiewissel weer op elk vlak de bakens verzetten, en dat is steeds uitdagender. Toch is het ook bij de splinternieuwe 992-serie wederom gelukt.
Porsche houdt de spanning er graag in. De nieuwe generatie Cayenne debuteerde in drie benzineversies. Maar de absolute verkoopstopper in de vorige generatie, de hybride, stelde zijn debuut nog even uit. Tot nu.
Nu het stof rond de downsizing van zes naar vier cilinders is gaan liggen, begint Porsche aan de radicalere versies van zijn 718 Boxster en Cayman. Brengen de drie letters “GTS” een duidelijke meerwaarde? We zochten het uit aan de hand van de Porsche 718 Cayman GTS.
In Zuffenhausen zijn ze vastbesloten om de elektrische revolutie in te zetten. Nog niet met de 911, maar met de volledig elektrische Mission E, die Tesla het vuur aan de schenen moet leggen. In afwachting daarvan culmineren sport en alternatieve brandstoffen bij Porsche in de Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Een hele mondvol…
De derde generatie van de Porsche Cayenne wil net als de Panamera de familiebanden strakker aantrekken met Porsches oermodel, de 911. Wij gingen mee op stamboomonderzoek en deden de eerste test.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
De nieuwe Model Y Long Range RWD biedt tot 600 km actieradius voor een vanafprijs van 49.970 euro, waarmee het qua prijs/autonomie de meest interessante Tesla van allemaal is!
Er zijn al Fisker Ocean Extremes uit stock verkrijgbaar vanaf 43.590 euro, maar is die aanbieding het risico waard?
De Audi Q6 e-tron is nu te bestellen in verschillende uitvoeringen met een vanafprijs van 75.900 euro, maar hij zou binnenkort goedkoper moeten worden...
Er zijn al twee speciale reeksen te bestellen: de Kodiaq Family vanaf 38.990 euro en de Kodiaq Corporate die begint bij 46.980 euro.