Recente tests

3,9 /5 Test: Renault Scénic E-Tech, de grote verandering

Test: Renault Scénic E-Tech, de grote verandering

De Scénic is niet meer de monovolume die hij ooit was. En roken doet hij ook niet meer: het is nu een volledig elektrische crossover geworden. Laten we zien of hij moderne en geconnecteerde gezinnen nog steeds kan verleiden.

3,5 /5 Test: Renault Trafic (Grand) SpaceNomad, de overtuigende outsider

Test: Renault Trafic (Grand) SpaceNomad, de overtuigende outsider

Renault voert zijn offensief op de markt van vrijetijdsvoertuigen op door zijn Trafic SpaceNomad ook te verlengen tot de Grand SpaceNomad. Genoeg om de gevestigde waarden in het campervansegment het vuur aan de schenen te leggen? We gaan op ontdekkingstocht!

3,8 /5 Test: 3.000 km met de Renault Austral 1.3 TCe Mild Hybrid

Test: 3.000 km met de Renault Austral 1.3 TCe Mild Hybrid

We kropen achter het stuur van de nieuwe Renault Austral als Mild Hybrid met 160 pk, en reden er meer dan 3.000 km mee. Kan de Franse SUV overtuigen als reiswagen?

3,8 /5 Test: Renault Clio 2023, overal op zijn gemak

Test: Renault Clio 2023, overal op zijn gemak

Renault heeft zijn Clio nog wat verbeterd met een nieuwe look en een geoptimaliseerde hybride aandrijflijn. Wordt hij daarmee nog wat veelzijdiger?

3,8 /5 Test: de Renault Espace loopt opnieuw in de pas

Test: de Renault Espace loopt opnieuw in de pas

Nadat hij de pionier was in het monovolume-gamma, paste de Espace zich eerder al aan de heersende trend aan door een crossover te worden. Om een nog breder publiek aan te spreken, is de nieuwe generatie nu zelfs een SUV. Maar boet hij daardoor aan originaliteit in?

3,0 /5 Test: Renault Kangoo E-Tech Electric, (bijna) de ideale gezinskompaan

Test: Renault Kangoo E-Tech Electric, (bijna) de ideale gezinskompaan

Met deze nieuwe, elektrisch aangedreven E-Tech Electric legt Renault de lat voor zichzelf opnieuw hoger en wil het mensen aanspreken die op zoek zijn naar een hoge mate van comfort en functionaliteit, maar minder gecharmeerd zijn door SUV's of de meer klassieke monovolumes.

3,7 /5 Test: Renault Austral, potentieel overtuigend

Test: Renault Austral, potentieel overtuigend

De Austral heeft de zware taak om de Koleos en de Kadjar te vervangen en Renault op die manier opnieuw een plek te geven in het segment van de familiale SUV’s. Maar heeft hij daar de capaciteiten voor?

3,8 /5 Test: Renault Mégane E-Tech Electric (160 kW), gewaagde zet, geslaagd resultaat

Test: Renault Mégane E-Tech Electric (160 kW), gewaagde zet, geslaagd resultaat

Met de nieuwe 100% elektrische Mégane E-Tech Electric neemt Renault in het C-segment afscheid van hatchbacks met verbrandingsmotoren... Al blijft het op twee paarden wedden door de huidige generatie voorlopig in het aanbod te houden.

Renault Kangoo vs VW Caddy: grote gezinsvrienden

Renault Kangoo vs VW Caddy: grote gezinsvrienden

Bij hun generatiewissel zijn de Renault Kangoo en Volkswagen Caddy onbetwistbaar hogerop geklommen. Zodanig zelfs dat ze hun oorsprong als werkpaard doen vergeten en een steeds ruimer en meer moduleerbaar interieur bieden. Maar wat moet dat dan kosten?

3,6 /5 Eerste test: Renault Arkana, betaalbare SUV-coupé

Eerste test: Renault Arkana, betaalbare SUV-coupé

Het subsegment van de SUV-coupés is ingenomen door de premiummerken, maar trekt nu ook de aandacht van massaconstructeurs. Zo kneedt Renault zijn Captur om tot de Arkana met aflopende daklijn achteraan. Is hij een gewone opportunistische stijlfiguur of een volwaardig model met een interessante persoonlijkheid?

3,3 /5 Test: Renault Twingo Electric, platform eindelijk benut

Test: Renault Twingo Electric, platform eindelijk benut

Tot vandaag maakte de Renault Twingo helaas geen gebruik van zijn platform dat is ontwikkeld met ruimte voor een batterijmodule zodat een elektrische variant mogelijk is. Die ‘vergissing’ wordt nu rechtgezet.

3,6 /5 Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4WD, hetzelfde maar dan beter

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4WD, hetzelfde maar dan beter

Een jaar geleden onderging de tweede generatie van de Koleos een subtiele facelift. Daarbij werd vooral de mechaniek onder handen genomen: er kwamen twee nieuwe motoren bij, waaronder een diesel van 190 pk.

3,6 /5 Test: Renault Clio E-Tech, achterstand ingelopen?

Test: Renault Clio E-Tech, achterstand ingelopen?

Renault heeft niet bepaald vroeg voor hybridisering gekozen. Zijn nieuwe en op papier vrij veelbelovende E-Tech-technologie kan de constructeur misschien helpen om zijn achterstand in te lopen. We hebben het onderzocht aan het stuur van de nieuwe Clio E-Tech.

3,7 /5 Getest: Renault Captur, zwaarbewapend

Getest: Renault Captur, zwaarbewapend

Als voortrekker van de trend van de compacte SUV’s heeft de Renault Captur het aantal rivalen zien exploderen tijdens zijn carrière. Het was dus tijd voor hem om zich nieuwe wapens aan te meten. Volstaan die om de leiding te behouden?

3,9 /5 Getest: Renault Zoé, tot wasdom gekomen

Getest: Renault Zoé, tot wasdom gekomen

De nieuwe Zoé, of zo wordt hij ons toch voorgesteld, is niet echt zo nieuw. In feite is dit de tweede evolutie van een model uit 2012. Zijn constant toenemende verkoopcijfers tonen echter dat er zeker interesse is voor het pakket en dat het idee coherent is.

3,8 /5 Getest: Renault Clio, het zit vanbinnen

Getest: Renault Clio, het zit vanbinnen

Een succesmodel updaten is geen eenvoudige klus, dus de Fransen gingen omzichtig te werk bij hun topverkoper. Wij onderwerpen de vijfde generatie van de Renault Clio aan een eerste test.

3,6 /5 Getest: Renault Kadjar, tussentijds schoonheidsslaapje

Getest: Renault Kadjar, tussentijds schoonheidsslaapje

Als je het in het C-segment waar wilt maken moet je competitief en dynamisch uit de hoek komen. Dat geldt nog meer voor het segment van de C-SUV’s. Een van die uitdagers is de Kadjar, die in 2015 verscheen en nu een discrete facelift kreeg met krachtigere motoren.

3,8 /5 Test: Renault Scénic 1.3 TCe 140, internationaal karakter

Test: Renault Scénic 1.3 TCe 140, internationaal karakter

De naam “Scénic” gaat al een eeuwigheid mee. Renault gaf hem in 2016 een nieuw design om zijn monovolume te laten opboksen tegen het SUV-geweld. Nu wapent het merk hem met een nieuwe 1.3 turbobenzine, die het samen met partners Nissan en Mitsubishi én met Mercedes heeft ontwikkeld.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Alles wat je moet weten over Lynk & Co

Alles wat je moet weten over Lynk & Co

Misschien wist je het al, maar Lynk & Co is veel meer dan zomaar de constructeur van de SUV 01 die in Europa wordt verkocht…

Heeft de Smart Fortwo nog een toekomst?

Heeft de Smart Fortwo nog een toekomst?

Smart is op zoek naar een industriële partner om de volgende generatie van zijn elektrische tweezitter te produceren.

5 onbekende auto's met een V10

5 onbekende auto's met een V10

Ooit waren verbruik en CO2-uitstoot nog minder van belang...

De nieuwe Toyota Land Cruiser in 5 punten

De nieuwe Toyota Land Cruiser in 5 punten

De Belgische prijzen van de nieuwe Toyota Land Cruiser zijn bekend. De gelegenheid om in detail te treden over de nieuwste generatie van de iconische terreinwagen.

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

De nieuwe Model Y Long Range RWD biedt tot 600 km actieradius voor een vanafprijs van 49.970 euro, waarmee het qua prijs/autonomie de meest interessante Tesla van allemaal is!

Zoveel kost de nieuwe Skoda Kodiaq

Zoveel kost de nieuwe Skoda Kodiaq

Er zijn al twee speciale reeksen te bestellen: de Kodiaq Family vanaf 38.990 euro en de Kodiaq Corporate die begint bij 46.980 euro.

Zoveel kost de nieuwe Dacia Spring

Zoveel kost de nieuwe Dacia Spring

Met een vanafprijs van 16.990 euro behoudt de Dacia Spring zijn titel van goedkoopste elektrische wagen in Europa, en met afstand!

Fisker Ocean: ook €20.000 goedkoper in Europa

Fisker Ocean: ook €20.000 goedkoper in Europa

Er zijn al Fisker Ocean Extremes uit stock verkrijgbaar vanaf 43.590 euro, maar is die aanbieding het risico waard?

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km