Ssangyong
Om de renaissance als KGM extra in de verf te zetten, krijgt de verlengde SsangYong Tivoli een nieuwe neus. Een model dat schittert met zijn extra grote koffer.
Om de renaissance als KGM extra in de verf te zetten, krijgt de verlengde SsangYong Tivoli een nieuwe neus. Een model dat schittert met zijn extra grote koffer.
SsangYong wordt KGM. Voor dit nieuwe begin krijgt de Tivoli een frisse look. Is deze nieuwe neus genoeg om dit ‘uitgebluste’ model weer op gang te trekken?
Kleren maken de man niet, want deze Torres ziet er misschien wel uit als een echte avonturier met zijn stoere look, maar in werkelijkheid heeft hij meer dan dat in zich.
Op papier beschikt de eerste elektrische SUV van Ssangyong over alle troeven om te scoren: gebruiksgemak, een volledige uitrusting en een competitieve prijs. Maar is deze Korando e-Motion echt zo interessant?
Het nog steeds weinig bekende SsangYong-gamma blijft zijn gamma uitbreiden met interessante SUV’s. Zoals de compacte Tivoli die is afgeleid van de lange versie XLV. Beide modellen kunnen in België in naverkoop worden uitgerust met een CNG-installatie. Vergroot die de aantrekkingskracht van deze exotische SUV nog?
Om zijn nieuwe vlaggenschip te lanceren organiseerde de Koreaanse constructeur een echte expeditie: een rally van Seoel naar Londen.
Dit is een model waar je ongetwijfeld nog nooit van gehoord hebt. De SsangYong Chairman W wordt namelijk bij ons niet ingevoerd, maar is uitsluitend bestemd voor de Koreaanse elite. Stap je mee in?
Het nieuwe model van dit merk profileert zich als een Tivoli met een ruimere achterkant! Een erg praktische SUV, waarvan de koffer de allures heeft van een heus laadruim…
SsangYong is een merk dat al heel wat verrassingen presenteerde. Tot voor kort stond de naam gelijk aan weinig flatterende producten die het in België moeilijk hadden om voet aan de grond te krijgen. Vandaag kan SsangYong terugvallen op nieuwe investeringen van de Mahindra-groep en het resultaat daarvan mogen we al meteen ontdekken in een echt verrassend nieuwe Tivoli.
De Zuid-Koreaanse SUV-specialist lijkt weer op weg naar succes. De constructeur zit de grote middelen in om door te dringen in Europa met een compacte SUV die Italiaans aandoet: de Tivoli.
In Zuid-Korea mag SsangYong dan gezien worden als een premiummerk, bij ons in Europa er is nog veel werk aan het merkimago én de producten. In afwachting van een Nissan Juke-concurrent moet vooral de grondig hertekende Korando voor het nodige verkoopvolume zorgen.
Een tovenaar? Of misschien een druïde? We vragen ons af met welke magie SsangYong erin geslaagd is een misvormd beest als de Rodius te transformeren tot een statige auto. Een simpele facelift had volstaan, maar SsangYong heeft zich niet beperkt tot esthetische wijzigingen en dat is goed nieuws.
Toen SsangYong de Rexton uitbracht, werd hij het mikpunt van spot. Deze SUV heeft dan ook een moeilijke carrière gekend, maar slaat terug met een intelligente facelift die recht op zijn doel afgaat en de grootste gebreken aanpakt. Genoeg om er een echte uitdager van te maken?
SsangYong is een vrij miskend merk op onze markt en loopt een beetje verloren tussen de Zuid-Koreaanse SUV’s. Het merk heeft moeilijke momenten gekend toen de importeur verdween en door de producten met bizarre look en onvoorspelbaar weggedrag. Stilaan lijkt alles weer op orde, zo bewijst deze oude bekende Actyon Sports, die eindelijk op de rails staat.
De laatste maanden leek SsangYong in België op sterven na dood. Zonder invoerder leken de dagen geteld voor het gamma, dat niet alleen verouderd is maar er bovendien zeer eigenaardig uitziet. Maar dan ken je de sector en zijn financiële mogelijkheden niet. Met koffers vol Indiaas kapitaal en een nieuwe invoerder voor de Benelux (Alcopa) rekent SsangYong op een tweede jeugd. Maar wat het meeste verbaast, is dat SsangYong ondanks de lege kassa een nieuw model ontwikkelde. De nieuwe Korando staat symbool voor de toekomst van het merk.
Voor men de testrit begon van deze nieuwe Kyron, had uw dienstwillige dienaar in het hoofd de test van een maar weinig overtuigende Actyon met een gevaarlijke ophanging. Gezien men niet al zijn eieren onder één kip mag leggen, waren wij nieuwsgierig of de Koreaanse constructeur rekening gehouden heeft met de opmerkingen van de pers toen deze nieuwe Kyron voorgesteld werd. En naast de kleine esthetische retouches, gaat dit model eveneens vooruit qua dynamica.
Er valt niets tegen in te brengen wat betreft de verbeelding van de designers die de vrije loop lieten met hun laatste ontwerp, de Actyon. Dat deze wagen verleidt of niet, hij laat niemand onverschillig. Maar onder deze stilistische waanzinnigheid, vindt men een all-road, een echte all-road, met vier drijfwielen, een apart raamwerk en een stevige achteras. Een ongelijkaardig geheel, dat u in dit artikel zult ontdekken...
In het algemeen, zijn pick-ups volwaardige voertuigen waarvan men het plateau bedekt om deze om te vormen tot « wagen ». Niet de Actyon Sports…
Net wanneer je dacht dat het niet gekker kon dan de 802 pk sterke Mercedes-AMG S 63 E Performance, doet Brabus er nog een schepje bovenop met de Brabus 930. Inderdaad, met 930 pk!
Fiat zou overwegen om de nieuwere 500e ook met benzinemotor te lanceren om de verkoop van het model te stimuleren, nu de EV-verkoop vertraagt...
In het kielzog van zijn facelift krijgt de Ford Puma ook een (of meer) elektrische versie(s). Een katachtige die niet meer spint of gromt, dus!
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is de nieuwe generatie elektrische SUV van Audi hier. Welkom aan de Q6 e-tron, de neef van de elektrische Porsche Macan.
De McLaren Artura cabrio kost ongeveer 25.000 euro meer dan de coupé, maar is ook 20 pk krachtiger!
Met een vanafprijs van 233.590 euro wordt de Mercedes-AMG SL 63 S E Performance de duurste AMG die het Duitse merk momenteel aanbiedt!
Een van de meest bijzondere F1-wagens ooit staat te koop! Deze gekke bolide werd in 1976 en 1977 bestuurd door Jody Scheckter.
De verkoopprijs bedroeg bijna 270.000 euro!