Subaru
In de VS is er al een nieuwe, maar wij moeten het nog even doen met de ‘oude’ generatie Subaru Forester. Heeft die het nog in zich om het vol te houden tot wanneer de aflossing komt?
In de VS is er al een nieuwe, maar wij moeten het nog even doen met de ‘oude’ generatie Subaru Forester. Heeft die het nog in zich om het vol te houden tot wanneer de aflossing komt?
Je ziet hem bijna nooit rijden. En toch heeft de Subaru Outback enkele onmiskenbare kwaliteiten die hem op zijn minst het overwegen waard maken als je shopt binnen dit segment. We leggen uit.
Zeg niet meer XV, Subaru’s kleinste crossover gaat voortaan als Crosstrek door het leven. Is het model voldoende verbeterd om ook in België interessant te worden?
Hoewel hij samen met de elektrische bZ4X SUV van Toyota deel uitmaakt van een eeneiige tweeling, belooft de Solterra om trouw te blijven aan het DNA van Subaru. Slaagt hij daarin?
De Japanse constructeur Subaru had het begin dit jaar aangekondigd: de e-Boxer zet Subaru’s hybrideoffensief in op de Europese markt. Wij kijken wat dat oplevert in de nieuwe Forester.
Bij ons leidt Subaru een teruggetrokken bestaan. De Japanners zijn niet van plan om daar snel verandering in te brengen, maar kennen perfect de sterke punten van hun producten. Dat konden we aan den lijve ondervinden in het hoge Finse noorden met de Impreza en Forester.
Met de recente lancering van de nieuwe Impreza en XV dreigden Subaru’s andere producten wat ondergesneeuwd te geraken. Daarom trokken de Japanners met ons naar het Hoge Noorden voor een kennismaking met het volledig opgefriste gamma.
De Subaru XV is volledig vernieuwd, al zie je dat er nauwelijks aan. Hij pakt ook niet uit met veel vermogen, een lage CO2-uitstoot of een bodemprijs. En toch is hij de omweg waard…
Na enkele jaren afwezigheid keert de Subaru Impreza terug. De liefhebbers van het merk zullen blij zijn, maar het model is stevig veranderd…
In een tijdperk van klinische, turbogevoede en geconnecteerde sportwagens lijkt de Subaru BRZ wel een van de laatsten der Mohikanen. Hij lijkt wel uit een andere tijd te komen maar heeft maar één doel: de autopassie bewaren. Opdracht geslaagd?
Wie bij ons “Subaru” zegt, denkt wellicht in de eerste plaats aan de WRX, XV of de BRZ. Maar de Japanners zijn ook gespecialiseerd in vierwielaangedreven breaks, die bij ons onder de radar blijven. Terecht?
Vind je de huidige Legacy een maatje te groot? De toplui van Subaru zijn het met jou eens. De nieuwe Levorg keert daarom terug naar de bron en krijgt afmetingen die aansluiten bij een heel populaire generatie van de Legacy, namelijk de voorlaatste. De Levorg wordt alleen beschikbaar als break met benzinemotor en profileert zich, volgens het merk, als een sportieve en praktische break. Blijkt dat ook achter het stuur?
De bijzonder atypische constructeur Subaru heeft zijn Outback volledig vernieuwd. Maar geen paniek, de nieuwkomer blijft helemaal trouw aan zijn erfgoed.
De legendarische WRX STI is terug, zoals gewoonlijk met een indrukwekkende koetswerkkit. Hij is niet bedoeld om te paraderen langs terrasjes, maar een echte bruut.
Wat is meestal blauw, heeft een grote achtervleugel en lijkt op een Subaru WRX STI? De nieuwe Subaru WRX STI.
Een Japanse cross-over met dieselmotor en automatische versnellingsbak is op het eerste gezicht niet zo bijzonder. Maar Subaru, dat altijd al een buitenbeentje is geweest, presenteert met de Outback 2.0D Lineartronic niets meer of minder dan een wereldprimeur. Maak kennis met de eerste boxerdiesel met continu variabele transmissie.
De Subaru Forester is een miskende auto. Onterecht, want net als alle Subaru’s heeft hij geen gebrek aan kwaliteiten. Hij zit aan de vierde generatie en is niet langer een verhoogde break maar een echte SUV. De Forester werd groter en probeert te voldoen aan de vele verwachtingen van een veeleisende doelgroep.
Subaru kent wat van sportwagens. Maar tot nu toe werden ze gepresenteerd in de vorm van praktische gezinsberlines met vier aangedreven wielen en een grote turbo voor de sensatie. Deze BRZ verandert radicaal van richting, tot ons grote plezier.
Fiat zou overwegen om de nieuwere 500e ook met benzinemotor te lanceren om de verkoop van het model te stimuleren, nu de EV-verkoop vertraagt...
In het kielzog van zijn facelift krijgt de Ford Puma ook een (of meer) elektrische versie(s). Een katachtige die niet meer spint of gromt, dus!
Net wanneer je dacht dat het niet gekker kon dan de 802 pk sterke Mercedes-AMG S 63 E Performance, doet Brabus er nog een schepje bovenop met de Brabus 930. Inderdaad, met 930 pk!
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is de nieuwe generatie elektrische SUV van Audi hier. Welkom aan de Q6 e-tron, de neef van de elektrische Porsche Macan.
De verkoopprijs bedroeg bijna 270.000 euro!
De McLaren Artura cabrio kost ongeveer 25.000 euro meer dan de coupé, maar is ook 20 pk krachtiger!
Een van de meest bijzondere F1-wagens ooit staat te koop! Deze gekke bolide werd in 1976 en 1977 bestuurd door Jody Scheckter.
Met een vanafprijs van 233.590 euro wordt de Mercedes-AMG SL 63 S E Performance de duurste AMG die het Duitse merk momenteel aanbiedt!