De Mercedes-AMG EQS krijgt eindelijk een concurrent van formaat in de vorm van de i7 M70, die net is onthuld door BMW. Zijn chassis en zijn twee elektromotoren zijn speciaal afgesteld door de ingenieurs van de M-afdeling. Het resultaat is een Duitse superlimousine met een piekvermogen van 485 kW (660 pk) en tot 1.100 Nm aan koppel als je de Launch Control activeert! Voldoende om de 100 km/u in 3,7 seconden te bereiken, met een elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km/u.
Gigantisch op elk vlak
Ondanks zijn vierwielaandrijving legt de i7 M70 nog steeds de focus op zijn achterwielen. De motor achterin heeft namelijk 360 kW (489 pk), tegenover 'slechts' 190 kW (258 pk) voor de vooras. Voldoende om de 5,4 meter lange en 2,7 ton zware berline knappe prestaties te zien neerleggen? We gokken van wel. Om beide motoren van energie te voorzien, maakt BMW nog steeds gebruik van dezelfde batterij van 101,7 kWh die ook in de bravere versies van de i7 zit. Daarmee moet er 488 tot 560 km aan rijbereik mogelijk zijn, met een snellaadvermogen tot 195 kW en een laadvermogen van 22 kW aan een gewone laadpaal.
Luxueuze en decadente rijdende cinema
Ondanks de aanwezigheid van de M-badge, blijft deze limousine nog steeds een i7, met alle luxe en decadentie die die naam met zich meebrengt. Aan de buitenzijde heb je bijvoorbeeld nog steeds een verlichte grille. Aan boord is het een paleis vol mooie materialen en grote schermen, inclusief een display van 31,3 inch voor de passagiers achterin als een soort home cinema. De BMW i7 M70 werd voorgesteld op het autosalon van Shanghai en krijgt een marktlancering in de tweede helft van dit jaar.