Wie niet wakker ligt van een topsnelheid van 420 km/u (die je in de praktijk bijna nergens kunt halen), kan bij Bugatti nu terecht bij de Divo. Technisch neemt die de basis over van de Chiron, waardoor je dus ook hier de 8 liter grote W16 krijgt, gekoppeld aan een versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten. En nog steeds 1.500 pk…

380 km/u

Bugatti wou niettemin een model dat bochten wat efficiënter aankon, in ruil voor een lagere topsnelheid. Deze nieuwe Divo krijgt dus aangepaste aerodynamica en een gewijzigde ophanging. De Divo is ook (iets) lichter: 35 kilogram. De neerwaartse druk neemt wel met 90 kilogram toe. Daardoor kan deze Divo maar liefst 1,6 zijdelingse g-kracht aan. Voor de cijferliefhebbers: de Divo is 8 seconden sneller dan de Chiron op het circuit van Nardo, in het zuiden van Italië. Zijn topsnelheid is dan weer beperkt tot 380 km/u.

40 exemplaren

Van de Divo, die zijn naam te danken heeft aan een Franse piloot uit de jaren 20, gaat Bugatti maar 40 exemplaren bouwen. Die kosten 5 miljoen euro per stuk, zonder btw. Maar bel niet naar je bankier: alle exemplaren zijn al gereserveerd.