Het is gebeurd, alle exemplaren van de Chiron zijn verkocht, inclusief de speciale versies. Het is dus tijd voor één van de meest tot de verbeelding sprekende merken ter wereld om na te denken over zijn vervanger. En er is goed nieuws voor liefhebbers van mechaniek: hij zal aangedreven worden door een verbrandingsmotor! “Er is een toekomst voor verbrandingsmotoren in Bugatti’s,” zei Mate Rimac, de nieuwe CEO van het bedrijf.

Enkel verbrandingsmotor of met elektrische ondersteuning?

De topman van de nieuwe Bugatti-Rimac alliantie vertelde er wel niet bij of die verbrandingsmotor al dan niet de hulp krijgt van een elektromotor. Maar we gaan ervan uit dat er voor die oplossing gekozen wordt. Rimac is immers specialist in elektrische aandrijving (onder andere met zijn Nevera). Het zou jammer zijn om geen gebruik te maken van deze technologie om de grenzen van het onwaarschijnlijke nog wat verder te leggen in de hypercar-wereld. Vooral wanneer de Kroaat het heeft over “nooit eerder vertoonde karakteristieken”.

Dat belooft

Zullen we de quad-turbo W16 nog terugzien in Molsheim? Misschien niet. Mate Rimac geeft immers aan dat de volgende Bugatti volledig nieuw zal zijn. Het zal niet gaan om een geperfectioneerde Chiron of een Nevera ‘à la Bugatti’. De 33-jarige CEO kondigt zelfs aan dat de “savoir-faire van Bugatti nog verbeterd zal worden. Als liefhebber van auto’s, technologie en mechaniek zal ik niet tevreden zijn met minder dan het allerbeste, iets wat toekomstige generaties kan inspireren.” En gezien wat hij al doet met zijn Nevera, kunnen we niet wachten om dat te ontdekken!


?