De A-Klasse en B-Klasse krijgen als 250e een 1.3 turbobenzine die samen met Renault werd ontwikkeld en die 160 pk en 250 Nm produceert. Die wordt gekoppeld aan een elektromotor van 102 pk en 300 Nm. Het totaal is goed voor 218 pk en 450 Nm, dat via een achttrapsautomaat naar de wielen gaat. De sprint van 0 naar 100 km/u duurt daardoor minder dan 7 seconden, én de A 250e en B 250e kunnen een aanhanger van 1.600 kilogram slepen.
De batterij heeft een capaciteit van 15,6 kWh. Volgens de oude NEDC-cyclus bedraagt het volledig elektrische rijbereik daardoor bijna 80 kilometer. Volgens de nieuwe WLTP-cyclus gaat het om bijna 70 kilometer: tussen 60 en 68 kilometer voor de A-Klasse, afhankelijk van de uitvoering (en zelfs 61 tot 69 kilometer voor de aerodynamischere A-Klasse Sedan), en tussen 56 en 67 kilometer voor de B-Klasse.
De CO2-uitstoot ligt onder de 40 g/km. De A-Klasse laat 33 tot 34 g/km noteren, de B-Klasse 32 tot 36 g/km.
De prijzen bij ons zijn nog niet bekend, die in Duitsland al wel (waar ze een btw van 19 procent toepassen). Daar kost de A 250e € 36.943,55 en de B 250e € 37.663,50.