Koenigsegg werkt hard aan zijn toekomst. Van een nichespeler met hyperexclusieve bolides wil het evolueren naar een merk met ook praktische modellen. Het bouwt zelfs een grote ontwikkelings- en productiecampus om dat doel te bereiken. De Gemera is een eerste stap om een breder publiek aan te spreken. Hij wordt aangedreven door drie elektromotoren en een 2 liter driecilinder die zo’n 600 pk leveren, goed voor een gecombineerd vermogen van 1.700 pk en een 0 naar 100-sprint in minder dan 2 seconden.

Hoe zo’n pk-zwangere driecilinder, door Koenigsegg de “Tiny Friendly Giant” genoemd, in het echt klinkt, dat demonstreert CEO Christian von Koenigsegg met plezier.


Hoewel het toerental voor de tests nog beperkt is, kan je wel al horen dat er iets speciaals onder de motorkap zit. Met twee turbo’s en de hydraulisch bediende kleppen van Koenigsegg’s ‘Freevalve’ systeem wordt het eindresultaat ongetwijfeld spectaculair!


?