Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas brengt elk jaar ook automerken op de been die er nieuws voorstellen. En hoewel dit jaar een aantal merken hun kat stuurden omwille van de stijgende coronacijfers, zijn er toch een aantal nieuwe modellen te ontdekken die de moeite waard zijn.
Het sportieve en ‘kleurige’ nieuws van BMW, Sony dat auto’s gaat bouwen en de recordwagen van Mercedes brachten we al, maar daarnaast doen ook de Amerikaanse constructeurs hun duit in het zakje, en is er ook nieuws uit Europa…
Het Turkse TOGG maakt van CES gebruik om het ecosysteem rond zijn auto’s in de verf te zetten. Moest je TOGG nog niet kennen, het is een consortium van Turkse bedrijven dat dit jaar met de steun van president Erdogan twee elektrische auto’s wil lanceren. Het gaat om een berline en een SUV die door Pininfarina ontworpen zijn. En het merk is ambitieus: tegen 2030 moeten er 1 miljoen auto’s van de band rollen.
Chrysler heeft een naam uit de jaren ‘30 terug van onder het stof gehaald: Airflow. Het model heeft uiteraard niks te maken met zijn illustere voorganger, want deze Airflow is elektrisch en heeft een rijbereik van 350 tot 400 miles. Het interessante is dat deze eerste elektrische auto van Chrysler tegen 2025 gebouwd moet worden op het nieuwe elektrische STLA-platform, waarop ook Europese producten van de Stellantis-groep gebaseerd zouden kunnen worden.
De Verenigde Staten lijken elektrische auto’s ondertussen te omarmen, want ook Chevrolet toont op CES een elektrisch model, de compacte Equinox EV. Die staat op GM’s Ultium platform (dat ook door Honda gebruikt zal worden) en moet in de herfst van 2023 op de markt komen met een vanafprijs van rond de $ 30.000 (ongeveer € 26.500). Best betaalbaar dus.
Maar Chevrolet bracht wel meer nieuws mee naar Las Vegas. De bevestiging dat er een elektrische Blazer SUV komt bijvoorbeeld, maar ook de onthulling van de Silverado EV. Net als Ford doet met de F150 Lightning, komt dus ook Chevrolet met een 100% elektrische pick-up, die net als de Equinox gebaseerd is op het Ultium-platform. Hij komt er in twee vermogensuitvoeringen (517 pk of 673 pk), kan tot 400 mijl rijden op één batterijlading en 350 kW snelladen, en biedt een hoog sleep- en laadvermogen.
Het ‘luxemerk’ van de GM-groep, Cadillac, stelt dan weer een autonoom rijdend elektrische tweezitter voor in de vorm van de InnerSpace Autonomous Concept. Het idee is dat de inzittenden kunnen genieten van rust en luxe terwijl hun Cadillac hen autonoom rijdt. Denk grote schermen en “wellness recover themes” om je te helpen uitrusten. Ook deze concept staat – je raadt het al – op het Ultium-platform van GM.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!