Audi lijft designchef Land Rover in

Massimo Frascella wordt verantwoordelijk voor de styling van de toekomstige modellen van het merk met de vier ringen.

  • Sepulchre  Pierre-Benoit Sepulchre Pierre-Benoit
  • 20 februari 2024
  • Sector

Een van de voornaamste autodesigners van het moment is van merk veranderd. Massimo Frascella, die zijn sporen verdiende bij Bertone alvorens voor Ford, Kia en twaalf jaar bij Land Rover te gaan werken, wordt het hoofd van de designafdeling bij Audi, en volgt daarmee Marc Lichte op. Frascella is verantwoordelijk voor enkele van de meest succesvolle modellen van het Britse merk, zoals de Defender, Discovery en de Velar.

Bij Audi zal de Italiaan instaan voor de toekomstige elektrische modellen van het premiummerk van de Volkswagen-groep. De Duitse constructeur is namelijk van plan om enkel nog elektrische modellen te lanceren vanaf 2026. Aangezien alle modellen met verbrandingsmotor tegen die deadline al ontworpen zijn, zal Frascella zich moeten concentreren op hun nazaten zonder uitlaat.

Ode aan de eenvoud

Wat mogen we verwachten van de komst van de Italiaanse designer naar Ingolstadt? Frascella heeft al uitgelegd dat het zijn doel is om auto's te ontwerpen die "vrij zijn van overbodige gimmicks en die niet zomaar trends volgen". Frascella voegde eraan toe dat de toekomstige modellen zullen genieten van een "designtaal die zowel tijdloos als verfijnd is".

Hij is dan ook iemand die eenvoud waardeert, een stijl die hij bijna tot op de letter heeft gevolgd toen hij aan het hoofd stond van de designafdeling bij JLR. Het is dus een veilige gok dat Audi verder zal borduren op een sobere designstijl, in tegenstelling tot Mercedes-Benz en Audi, die af en toe de extremen durven opzoeken om tegemoet te komen aan de meer extravagante smaak van de Aziatische en Midden-Oosterse markten, zelfs als dat betekent dat ze hun originele fans moeten teleurstellen...

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Sepulchre  Pierre-Benoit
Over de auteur: Sepulchre Pierre-Benoit Auto’s, herenmode, reizen of gadgets: Pierre-Benoît Sepulchre schrijft voor de lifestylerubriek van verschillende Belgische magazines, en sinds 2013 voor Vroom.
Als stadsjongen heeft hij interesse in nieuwe mobiliteit, maar hij zegt ook geen ‘nee’ tegen een mooie vintage coupé.
Foto's ©: Audi AG.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km