Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Deze Mini restomod van David Brown is volledig herspoten en met de hand opnieuw in elkaar gezet, met daarbovenop nog een elektrische aandrijflijn. Is dat voldoende om zijn exorbitante prijs te rechtvaardigen?
De Britse specialist David Brown heeft de eerste generatie Mini naar de 21e eeuw gebracht. Het model krijgt de naam eMastered en geniet voortaan van LED-lampen, een 7 inch-aanraakscherm met Android Auto en Apple CarPlay, een startknop en zelfs een elektronisch bekrachtigd stuur. Maar de grootste verandering is te vinden onder zijn motorkap, en aan het totaalbedrag van de factuur...
David Brown heeft namelijk de Mini omgebouwd naar een elektrische wagen. Het model is voortaan uitgerust met een elektromotor van 72 kW (98 pk) en 175 Nm, samen met een batterij van 18,8 kWh. Daarmee is het mogelijk om van 0 tot 100 km/u te zoemen in 8,5 seconden, met een topsnelheid van 148 km/u en een rijbereik van 177 km. Deze Mini eMastered gaat dus niet erg snel en ook niet zo ver. Toch zou je dat wel verwachten aan zijn prijskaartje!
De prijs van deze Mini eMastered is simpelweg exorbitant, decadent en misschien wel zwaar over-the-top. Hij is te bestellen vanaf 125.000 Britse pond, omgerekend iets minder dan 150.000 euro tegen de huidige wisselkoersen! Toegegeven, elk exemplaar is volledig te personaliseren en wordt met de hand gespoten en in elkaar gezet met de beste materialen. Maar deze hoge prijs is nog exclusief belastingen, transportkosten van en naar Silverstone en zelfs zonder de Mini die als basis wordt gebruikt voor de ombouw! Of hoe 3 meter aan carrosserie toch duur kan uitvallen...
Ben je op zoek naar een Mini? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Mini-zoekertjes nu hier:
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.