Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De Tomaso is een naam die glorieus in de oren klinkt en herinneringen oproept aan de Pantera, de Mangusta en andere modellen. Het merk bouwde in het verleden heel wat sportwagens met een Italiaanse lijn en een Amerikaanse motor en wekt emoties op. De wederopstanding van het merk roept vandaag enkele vragen op.
Van een sportieve berlinette met twee zitplaatsen en motor achterin is geen sprake meer. Integendeel, De Tomaso herrijst uit zijn as met een lomp gelijnde en banale SUV die het verleden van het merk onrecht aandoet. In het interieur biedt deze SUV maar vijf zitplaatsen. In vergelijking met de concurrenten met zeven plaatsen vertrekt deze Italiaan dus met een handicap.
Onder de motorkap vinden we een 2.8 V6 benzinemotor met turbo die 300 pk en 400 Nm levert. Een automaat met zes versnellingen is standaard, net als vierwielaandrijving. Naar verluidt zitten ook nog een V8 met meer dan 350 pk en een V6 diesel met 250 pk in de pijplijn.
Om een kans op overleven te hebben, moet De Tomaso zich richten op een niche. Toch hadden we liever een spannende compacte auto gezien zoals de Innocenti De Tomaso Turbo van eind de jaren zeventig. Dat zou historisch meer verantwoord zijn en bovendien zit dit segment in de lift.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!