Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De Renault Scénic E-Tech haalt het van de BYD Seal, BMW 5 Reeks, Kia EV9, Peugeot (e-)3008, Toyota C-HR en Volvo EX30.
De deuren van het Salon van Genève zijn nog maar net geopend, of de ‘COTY’-jury maakt de grote winnaar al bekend van de ‘auto van het jaar’-verkiezing. Na de Kia EV6 en de Jeep Avenger gaat de begeerde trofee opnieuw naar een elektrisch model: de Renault Scénic E-Tech! De Franse SUV haalt het daarbij van de BYD Seal, BMW 5 Reeks, Kia EV9, Peugeot (e-)3008, Toyota C-HR en de Volvo EX30. Hij heeft dan ook heel wat troeven in huis...
De 5de generatie van de Scénic is verkrijgbaar in twee versies en kan meteen besteld worden voor een prijs vanaf € 39.950. De instapversie van de Française krijgt een batterijpakket met een capaciteit van 60 kWh en een 125 kW (170 pk) sterke elektromotor met een koppel van 280 Nm. Daarmee kan de Scénic volgens de WLTP-cyclus tot 430 km afleggen, van 0 naar 100 km sprinten in 9,3 seconden en biedt hij een topsnelheid van 150 km/u. Opladen kan aan een vermogen tot 130 kW, wat ervoor zorgt dat het batterijpakket van 10 naar 80 % bijgeladen kan worden in 32 minuten.
Je kan de Renault Scénic E-Tech ook bestellen met een batterijpakket van 87 kWh, gekoppeld aan een 160 kW (220 pk) en 300 Nm sterke elektromotor. Daarmee biedt de Franse SUV een rijbereik tot 625 km (WLTP), 100 km/u vanuit stilstand in 8,4 seconden en een top van 170 km/u. Het maximale oplaadvermogen stijgt daarbij tot 150 kW, goed voor 15 naar 80 % in 37 minuten. Deze versie is verkrijgbaar voor een prijs vanaf € 46.950.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!