Facelift voor Jaguar E-Pace

De compacte cross-over wordt opgefrist. Het grote nieuws: er komt een plug-inhybride variant.
  • Troubleyn  Bert Troubleyn Bert
  • 29 oktober 2020
  • Lancering

Facelift voor Jaguar E-Pace

De Jaguar E-Pace ondergaat een kleine facelift omdat hij halverwege zijn carrière is gekomen. De grootste wijzigingen zijn te zien aan de bumpers voor- en achteraan en in de lichtblokken, die een nieuw design krijgen.

Facelift voor Jaguar E-Pace

De nieuwe lichtsignaturen sluiten namelijk aan bij wat we recent al zagen op de opgefriste XF en XE. Daarnaast krijgt de E-Pace een nieuwe instapmotor in de vorm van een 160 pk sterke 1.5-turbodriecilinder op benzine die de voorwielen aandrijft via een automaat met acht verhoudingen.

Facelift voor Jaguar E-Pace

Op benzine is de E-Pace verder met drie 2.0-turboviercilinders te krijgen (200, 250 en 300 pk), die telkens de vier wielen aandrijven via een negentrapsautomaat. Op diesel is er keuze uit 2 tweeliters (165 of 204 pk). De basisversie is er met een manuele versnellingsbak en voorwielaandrijving of een automaat en 4x4. Die laatste twee zaken zijn standaard op de 204 pk-versie.

Hightech

Verder krijgt de compacte SUV Jaguars nieuwste infotainmentsysteem “PiviPro” met een aanraakscherm van liefst 11,4 duim en een digitaal instrumentenbord. Je smartphone opladen kan via een draadloos systeem met een vermogen van 15 Watt.

Facelift voor Jaguar E-Pace

Tot slot is er nog de nieuwe plug-inhybride motorversie, die we al kennen uit de Land Rover Discovery Sport en Range Rover Evoque. Die combineert een tot 200 pk opgevoerde versie van de driecilinder met een elektromotor van 109 pk, goed voor in totaal…309 pk. De CO2-uitstoot ligt onder de magische grens van de 50 g/km (44 g/km) zodat hij in aanmerking komt voor een hoge fiscale aftrekbaarheid voor ondernemingen.

Facelift voor Jaguar E-Pace

De vernieuwde E-Pace kost minstens 39.500 euro en kan vanaf nu worden besteld.

Meer lezen over:

Troubleyn  Bert
Over de auteur: Troubleyn Bert Bert Troubleyn kreeg de liefde voor de auto door zijn moeder ingelepeld. Hij is vooral geboeid door technologische innovatie en door de feiten achter de hypes.
Dat uit zich in een garage waar een hedendaagse elektrische auto broederlijk naast een BMW 8-Reeks uit 1992 staat.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km