Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
€ 29.999. Dat is de prijs die Hyundai op zijn nieuwe i30 N kleeft. Naar eigen zeggen bieden de Koreanen daarmee de meest betaalbare hot hatch van 250 pk of meer op de markt.
Als je de catalogusprijzen nagaat, dan lijkt dat inderdaad te kloppen. Alleen de Ford Focus ST komt met zijn 250 pk sterke 2.0 EcoBoost in de buurt. Ford schermt met een nettoprijs (na aftrek van premies) voor particulieren van € 27.851, maar de catalogusprijs bedraagt eigenlijk € 31.150.
De Hyundai i30 N is verkrijgbaar in twee vermogensversies: een versie van 250 pk, die 0-100 km/u aflegt in 6,4 seconden en een topsnelheid bereikt van 250 km/u, en een versie van 275 pk, die drie tienden sneller over dezelfde oefening doet (0-100 km/u in 6,1 seconden) en er dezelfde topsnelheid op nahoudt.
De Koreanen kleden hun i30 N rijkelijk aan, met standaard automatisch led-koplampen, een automatische klimaatregeling met twee zones, een infotainmentsysteem met navigatie, digitale radio, Apple CarPlay en Android Auto, een achteruitrijcamera, een automatische noodremhulp, rijstrookassistentie, verkeersbordherkenning en een vermoeidheidswaarschuwing.
De versie met 275 pk komt met een Performance Pack, dat er naast een sperdifferentieel tussen de voorwielen ook een inschakelbare uitlaat bijdoet. Elektrische en verwarmde zetels horen ook tot de standaarduitrusting van de Performance Pack-uitvoering. De prijs? € 33.999.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!