Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
We hadden een gesprek met Uwe Hochgeschurtz, die in september aan het hoofd kwam van Opel, en stelden hem enkele vragen over het merk en de toekomst.
Uwe Hochgeschurtz: de geschiedenis van de Astra is belangrijk, vooral in professionele vloten, waar hij tegemoetkomt aan heel wat noden. Met zijn nieuwe design, met ook de Opel Vizor vooraan en het Pure Panel binnen binnenin, was de Astra nog nooit zo modern. Combineer zijn lijn met het aanbod dat we hebben met de vijfdeurs en de Sports Tourer, en we zijn er zeker van dat dit een groot succes wordt.
U.H.: Bij Opel situeren we ons in de middenmoot van de autobouwers. Jammer genoeg denken we dat de situatie niet zal veranderen in 2022. Hoewel er tekenen zijn dat de situatie stabiliseert, zijn we nog niet klaar met dit probleem, zelfs niet in 2023.
U.H.: het is een opportuniteit voor Opel. We krijgen toegang tot nieuwe technologieën op het moment dat de auto zijn grootste transitie ooit meemaakt: de overgang van verbrandingsmotoren naar de elektrische auto. De investering is gigantisch en je hebt een groep als Stellantis nodig om een voldoende groot volume te kunnen omzetten. Maar alles wat we doen, doen we in Rüsselsheim, in Duitsland. Opel is dus nog altijd op en top Duits.
U.H.: De elektrificatie is verplicht, er is geen alternatief. Het is vooral een politieke beslissing, vervolgens één voor het klimaat. Opel heeft het probleem heel vroeg erkend. Daarom zal elk van onze modellen een versie op batterijen hebben in 2024, en zullen we tegen 2028 enkel nog elektrische voertuigen aanbieden. We zullen één van de eerste zijn, want hoe vroeger je begint, hoe meer ervaring je opdoet. Niet enkel qua product, maar ook qua opladen. In de toekomst willen we tussen de 30 en 32 km rijbereik laden per minuut.
Opel is ook een merk dat emotie opwekt, en dat kan je enkel met een aangepast product. We willen een nieuwe elektrische Manta lanceren tegen het midden van het decennium. Hij zal misschien niet lijken op de versie die je gezien hebt (de Manta Gse), maar hij zal sportief zijn en vol emotie zitten.
U.H.: om competitief te zijn, moet je een volledig ecosysteem creëren. Op dit moment produceert onze fabriek in Kaiserslautern, in het Westen van Duitsland, motoren en versnellingsbakken, maar we zullen die niet meer nodig hebben. Aangezien we onze fabrieken in Europa willen houden, onafhankelijk van Chinese leveranciers, transformeren we ze in Gigafactory. De productie moet tegen 2025 van start gaan met lithium-ion batterijen, om vervolgens snel over te schakelen op solid state batterijen.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!