Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Voor zijn tragische ongeval heeft Ken Block zich nog een laatste keer kunnen amuseren met zijn Audi Hoonitron in de straten van Mexico voor de tweede editie van Electrikhana.
De allerlaatste Gymkhana van Ken Block werd afgelopen maand aangekondigd door zijn vrienden van bij Hoonigan en is nu te zien op het wereldwijde web. De Amerikaanse piloot heeft zich kunnen amuseren door rubber te verbranden in de parkings, straten en zelfs op de luchthaven van Mexico City, en het was geen klein beetje rubber! Voor deze klus had hij dan ook zeer geschikt gereedschap mee, want net als in de vorige Electrikhana zat Block achter het stuur van zijn volledig elektrische Audi Hoonitron.
Ken Block neemt dus afscheid achter het stuur van zijn volledig elektrische Audi Q1 Quattro, die voor de gelegenheid ook een nieuwe look kreeg. Een indrukwekkende machine waar geen set banden tegenop kan. Met een gecombineerd koppel van 6.000 Nm zijn de twee elektromotoren dan ook gemaakt om rubber te verbranden. Een monster met vier ringen dat volgens de geruchten maar liefst 12 miljoen dollar heeft gekost om te bouwen!
Naast de vele jumps, drifts aan hoge snelheden en 180-graden glijpartijen die regelmatig in glorieuze slow-mo zijn gefilmd, sluit Hoonigan de video af met een best-off van Ken Blocks waanzin als eerbetoon aan de te vroeg overleden piloot. Petje af. Electrikhana TWO is dus echt een kortfilm die je niet mag missen! Leun dus achterover, ontspan je en geniet van het spektakel hieronder:
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!