Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Mercedes-AMG heeft de 53-versie van de E-Klasse uitgerust met een zescilinder-in-lijn die tot 450 kW (612 pk) en 750 Nm koppel ontwikkelt!
Het moge duidelijk zijn dat de Mercedes-AMG E 53 meer dan ooit een echte AMG is geworden! Een unieke grille, verbrede wielkasten, zijschorten, vier uitlaatpijpen, ... Alles is aangepast voor de sportversie van de Duitser. Ook aan boord zijn het stuur en de kuipzetels anders dan wat je in een gewone Mercedes E-Klasse vindt. Maar deze AMG E 53 doet meer dan er enkel sportief uitzien, want onder de motorkap zit eveneens een cavalerie die de sportafdeling van het merk met de ster waardig is...
De Mercedes-AMG E 53 geniet namelijk van dezelfde plug-inhybride motorisatie als zijn SUV-broer, de GLE 53. Die bestaat uit een 3 liter-zescilinder-in-lijn die op zich al 330 kW (449 pk) ontwikkelt, maar die ook nog eens wordt bijgestaan door een elektromotor van 120 kW (163 pk). Het resultaat is een totaal van 430 kW (585 pk) en 750 Nm, of zelfs 450 kW (612 pk) in de Race Start-modus! Met al deze paardenkrachten kan de grote Duitse reisberline in 3,8 seconden naar 100 km/u sprinten, of in 3,9 seconden als break, met een topsnelheid van 280 km/u!
Maar in tegenstelling tot de AMG-versies van zijn kleine broer, de C-Klasse, is de Mercedes-AMG E 53 een volwaardige plug-inhybride met een grote batterij. Die meet in dit geval 28,6 kWh, waarvan 21,22 kWh bruikbaar, voor een elektrische autonomie van meer dan 100 km. Opladen kan standaard tot 11 kW aan een gewone laadpaal en optioneel tot 60 kW aan een snellader, waarmee de batterij van 10 tot 80% kan worden bijgeladen in ongeveer 20 minuten.
Met een sportievere look dan ooit, een hybride zescilinder die tot 450 kW (612 pk) en 750 Nm levert en meer dan 100 km elektrische autonomie voor de 53... hoe kan de AMG E 63 hem dan nog overtreffen? Zouden de specialisten van AMG zo zot zijn om de 4 liter-V8 met twee turbo's, 620 kW (843 pk) en 1.470 Nm uit de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance in de E-Klasse te lepelen? De Duitsers zullen in ieder geval hun beste beentje moeten voorzetten om te concurreren met de aanstaande BMW M5 en M5 Touring, die eveneens raketachtige prestaties beloven te krijgen...
Ben jij op zoek naar een Mercedes? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Mercedes-zoekertjes nu hier:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.