Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Er hoeft niemand meer jaloers te zijn in de E-Klassefamilie: de Coupé- en Cabriolet-versies hebben nu ook recht op de facelift die eerder dit jaar hun broers met meer deuren te beurt viel.
Uiterlijk bestaat de opfrisbeurt vooral uit een nieuw radiatorrooster, dat onderaan breder is dan bovenaan. De nieuwe ledkoplampen, die standaard zijn, zijn ook wat platter dan voordien terwijl het binnenwerk van de achterlichtblokken (ook met leds) is hertekend.
In het interieur duikt een nieuw stuurwiel op met ‘capacitieve’ bedieningsoppervlakken. De Coupé en Cabriolet krijgen verder de jongste generatie van het multimediasysteem MBUX, dat twee grote schermen van 10,25 duim combineert, of als optie zelfs twee XXL-schermen van 12,3 duim.
Maar deze facelift brengt de tweedeursversies ook de nodige mechanische vernieuwingen. Net zoals in de andere koetswerkversies vinden we voortaan mildhybride benzine- en dieselmotoren. Een plug-inhybride variant is echter niet beschikbaar in de Coupé of de Cabriolet.
Het brede motorenpalet biedt 194 tot 367 pk. Er is daarnaast nog een AMG E53 4Matic+ van 435 pk, die ook werd opgefrist.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.