Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Hoewel de gefacelifte krachtpatser eraan zat te komen in het kielzog van de opfrisbeurt voor de ‘gewone’ E-Klasses, is het toch opmerkelijk dat Mercedes zijn vernieuwde AMG E63 4Matic+ minder dan 24 na de bijgewerkte BMW M5 openbaart.
En net zoals zijn aartsvijand uit Beieren verandert ook in deze Duitse berline en break niets aan het motorenpalet. De ‘basisversie’ is nog steeds 571 pk en 750 Nm sterk, de S-versie haalt 612 pk en 850 Nm aan koppel uit dezelfde 4.0-V8 biturbo. De E63 bereikt een begrensde top van 250 km/u en in de S mag je tot 300 km/u doorstormen voor de elektronica het welletjes vindt. De facelift brengt vooral uiterlijke wijzigingen, waarbij uiteraard dezelfde nieuwe lichtblokken voor- en achteraan worden gekozen als in de E-Klasses met minder vermogen.
Vooraan ogen de AMG’s nog agressiever dankzij het Panamericana-radiatorrooster van de AMG GT en de AMG GT4 en bovendien zijn de wielkasten vooraan 27 millimeter breder geworden omdat de voorwielen ook zijn verbreed. In het interieur tot slot zien we een nieuw stuurwiel en de jongste versie van multimediasysteem MBUX.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.