Maserati

Maserati GranCabrio Folgore: volledig elektrische cabrio

Maserati GranCabrio Folgore: volledig elektrische cabrio

Na eerst de versie met de Nettuno-V6 te hebben onthuld, is de Maserati GranCabrio er nu ook als volledig elektrische Folgore.

Maserati GranCabrio: eerst met V6

Maserati GranCabrio: eerst met V6

Maserati heeft de GranCabrio officieel voorgesteld. De open versie van de GranTurismo komt eerst als Trofeo met een V6-benzinemotor op de markt, later komt de elektrische Folgore.

Nieuwe Maserati Quattroporte uitgesteld tot 2028

Nieuwe Maserati Quattroporte uitgesteld tot 2028

Maserati heeft zijn strategie voor de komende jaren voorgesteld, met een focus op elektrificatie en luxe. Het Italiaanse merk bevestigt ook dat de volgende generatie Quattroporte EV pas in 2028 zal uitkomen.

Maserati MCXtrema: 730 pk, maar alleen voor het circuit

Maserati MCXtrema: 730 pk, maar alleen voor het circuit

Deze MCXtrema is de extreme versie van de MC20, met een 730 pk sterke Nettuno-V6. Er worden maar 62 exemplaren gebouwd, die allemaal reeds verkocht zijn.

David Beckham pakt de Maserati Grecale en MC20 aan

David Beckham pakt de Maserati Grecale en MC20 aan

Op het programma: twee exclusieve kleurstellingen geïnspireerd op mytische modellen.

Maserati Grecale onthuld als elektrische Folgore

Maserati Grecale onthuld als elektrische Folgore

De volledig elektrische versie van de Italiaanse SUV staat bovenaan het Grecale-gamma, met zijn 410 kW (557 pk), zijn batterij van 105 kWh en zijn autonomie van 500 km.

D’Ieteren gaat Maserati verdelen in Antwerpen

D’Ieteren gaat Maserati verdelen in Antwerpen

Het merk met de drietand heeft PC Antwerpen N.V., een filiaal van D’Ieteren, gekozen om een nieuw verkooppunt te openen in Wommelgem.

Dit is de nieuwe auto van Barbie!

Dit is de nieuwe auto van Barbie!

De populaire blondine heeft smaak: ze rijdt voortaan met een Maserati!

De Maserati GranCabrio maakt zich op voor zijn lancering

De Maserati GranCabrio maakt zich op voor zijn lancering

De dakloze variant van de GranTurismo komt volgend jaar op de markt, ook als 100% elektrische ‘Folgore’.

De Maserati GranTurismo Folgore in 7 cijfers

De Maserati GranTurismo Folgore in 7 cijfers

Dit is de eerste elektrische Maserati in de geschiedenis van het merk. Tijd om samen de belangrijkste technische karaktertrekken te overlopen.

Officieel: Maserati GranTurismo, de alternatieve keuze

Officieel: Maserati GranTurismo, de alternatieve keuze

Maserati stelt zijn nieuwe GranTurismo voor, een sportief model dat genoeg comfort moet bieden om lange afstanden in alle rust af te leggen. Een alternatieve keuze in het GT-segment, en dat zowel in benzine-uitvoering als 100 % elektrisch.

Video: zo rijdt de Maserati GranTurismo Folgore

Video: zo rijdt de Maserati GranTurismo Folgore

Hij is bloedsnel en zou moeten klinken als een Maserati.

Maserati Ghibli: het einde nadert!

Maserati Ghibli: het einde nadert!

Het merk stopt in 2024 met de productie van de berline.

Deze Maserati kan je kopen, maar je mag er niet mee de weg op...

Deze Maserati kan je kopen, maar je mag er niet mee de weg op...

Met zijn ‘Project 24’ bouwt het Italiaanse merk een reeks racewagens voor klanten, al heeft het misschien nog grootsere plannen.

Maserati MC20 Cielo, de dakloze Nettuno!

Maserati MC20 Cielo, de dakloze Nettuno!

Het dak van de MC20 gaat er in 12 seconden af om volop te kunnen genieten van de melodie van de 630 pk sterke Nettuno V6!

Maserati GranTurismo Folgore: elektrische revolutie

Maserati GranTurismo Folgore: elektrische revolutie

Het is met deze nieuwe generatie van de GranTurismo dat Maserati zijn elektrische offensief zal lanceren. Een nieuwe modellenlijn van het merk met de drietand die de naam Folgore krijgt.

Officieel: Maserati Grecale, een nieuwe wind

Officieel: Maserati Grecale, een nieuwe wind

Maserati zag zich verplicht om de officiële voorstelling uit te stellen omwille van een tekort aan chips om hem te assembleren. Maar eindelijk is hij er, de Grecale!

De Maserati Boomerang viert zijn 50ste verjaardag

De Maserati Boomerang viert zijn 50ste verjaardag

Je zou het niet zeggen als je hem ziet, maar deze concept car uit 1972 is mee verantwoordelijk voor het design van de eerste VW Golf!

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Aanbevolen tests voor jou

Meer tests
3,7 /5 Test: Lotus Emira, de Cayman-killer?

Test: Lotus Emira, de Cayman-killer?

De Lotus Emira krijgt naast zijn V6 nu ook een viercilinder onder de kap, meer bepaald de 2 liter-turbo uit de Mercedes-AMG A 45. Maakt dat de laatste sportwagen op benzine van Lotus interessanter, of net minder aantrekkelijk?

4,1 /5 Test: Dacia Duster, knappe kop zonder dikke nek

Test: Dacia Duster, knappe kop zonder dikke nek

Voor deze derde generatie zoekt de Duster het hogerop en krijgt hij een gespierde look. Maar is hij zijn DNA van simpele en betaalbare SUV verloren?

4,0 /5 Test: Porsche Macan, even geslaagd als EV?

Test: Porsche Macan, even geslaagd als EV?

De Macan wordt volledig elektrisch in zijn nieuwe generatie. Laten we zien of deze sportieve SUV met batterijen en zonder uitlaten ons even enthousiast maakt achter het stuur.

3,6 /5 Test: Smart #3, praktischer, maar minder leuk

Test: Smart #3, praktischer, maar minder leuk

De elektrische SUV-coupé Smart #3 is meer dan zomaar een afgeleide van de #1. Maar maken zijn unieke kenmerken hem beter, of net minder leuk dan zijn kleine broertje?

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km