Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het model belooft flink verbeterde prestaties.
De afgelopen maanden is de designtaal van Dacia gevoelig veranderd, tot op het punt dat het Roemeense merk er lang niet meer zo goedkoop uitziet. Toch zit de volledig elektrische Spring nog in het gamma, een Chinese Renault City K-ZE met een verouderd uiterlijk dat niet erg past bij de vernieuwing die Dacia momenteel doormaakt. Het was dus hoog tijd om het model te vernieuwen, vooral omdat de concurrentie, met de Citroën ë-C3 op kop, zijn messen al slijpt.
Om nog steeds aantrekkelijk te zijn voor Europese klanten, schakelt de Spring binnenkort dus een versnelling hoger, waarbij het zelfs om een volledig nieuw model zou kunnen gaan en niet zomaar een facelift. De Roemeense stadswagen wordt al voor het eerst geteased op X, het voormalige Twitter, al blijft het voorlopig bij een in duisternis gehuld silhouet.
Het zou geen gewaagde gok zijn om te zeggen dat de nieuwe versie een zachter interieur krijgt (het huidige model is op zijn zachtst gezegd spartaans) en dat zijn prestaties ook naar boven bijgesteld zouden moeten worden. De huidige Spring is met zijn Chinese banden en eenvoudige chassis dan ook geen toonbeeld van comfort of dynamiek. Er is dus nog heel wat ruimte voor verbetering! De nieuwe Spring wordt op 26 februari onthuld op het autosalon van Genève.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!