Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De Taycan Turbo GT is niets minder dan de krachtigste in serie geproduceerde Porsche ooit dankzij zijn 815 kW (1.108 pk) en 1.340 Nm koppel!
De Taycan betekent een echte revolutie voor Porsche. Na het eerste volledig elektrische model te zijn van het merk, is de sportberline nu ook het krachtigste productiemodel ooit van Porsche dankzij deze nieuwe Turbo GT-versie! Een versie die meteen ook de eerste elektrische Porsche is met het fameuze Weissach-pakket. En dat verdient hij ook, gezien de cavalerie die onder zijn extra sportieve uiterlijk verscholen gaat...
Porsche heeft de Taycan Turbo GT uitgerust met een nieuwe elektromotor op de achteras die hem een ongeëvenaard vermogensniveau oplevert in de geschiedenis van het merk. Hoewel er 'slechts' 580 kW (789 pk) ter beschikking is bij het starten, neemt dat piekvermogen toe tot 815 kW (1.108 pk) en 1.340 Nm wanneer je de Launch Control inschakelt! Het resultaat is een sprint van 0 naar 100 km/u in een verbluffende 2,2 seconden, 0-200 km/u in 6,4 seconden en een topsnelheid van 305 km/u! Maar ondanks dit prestatieniveau is het nog steeds mogelijk om een autonomie te halen van 555 km.
Om zich te onderscheiden van de rest van het Taycan-gamma, en om recordtijden op de Nürburgring en op Laguna Seca te vestigen, geniet deze Taycan Turbo GT van specifieke lichtgewicht velgen, waarachter standaard koolstofkeramische remschijven schuilgaan. De elektrische hyperberline krijgt ook carbon kuipzetels en kan zelfs worden besteld met een rolkooit in plaats van een achterbank! Met het Weissach-pakket is het zelfs mogelijk om hem 75 kilo lichter te maken dan een Taycan Turbo S. Maar de prijs wordt er helaas niet lichter op, want zelfs de basisversie kost al 255.300 euro...
Ben jij op zoek naar een Porsche Taycan? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Taycan-zoekertjes nu hier:
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.