Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De Rimac Nevera is officieel de snelste auto ter wereld geworden... in achteruit!
Na zijn recente record op de 20,8 km en 73 bochten van de Nürburgring, verschijnt de Rimac Nevera opnieuw in het recordboek van Guinness. Met een snelheid van 275,74 km/u is de Kroatische hypercar namelijk de snelste auto ter wereld geworden... in zijn achteruit! Daarmee heeft de Nevera intussen maar liefst 26 wereldrecords gebroken, als we de snelste tijd voor een productiewagen op Goodwood meetellen.
Net als bij zijn voorgaande records is het een van de 12 Nevera Time Attacks die dit nieuwe record heeft gevestigd. Naast zijn specifieke kleuren heeft deze beperkte reeks rechter dezelfde vier elektromotoren die in totaal 1.914 pk en 2.360 Nm opwekken als in elke andere Nevera. Een cavalerie waarmee hij in 1,81 seconden van 0 naar 100 km/u stuift en een topsnelheid haalt van 412 km/u!
Rimac heeft daarnaast geen enkele aanpassing gedaan aan de Nevera om deze snelheid te halen in zijn achteruit. Net als bijna alle elektrische wagens heeft de Kroatische hypercar namelijk geen echte versnellingsbak. Hij kan dus even goed gebruik maken van zijn vermogen van bijna 2.000 pk in achteruit als in de voorwaartse versnelling!
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!