Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Onze fotografen konden de toekomstige X3 opnieuw betrappen. Deze keer was hij beduidend minder gecamoufleerd. Zijn algemene stijl levert geen grote verrassingen op, maar het beste bevindt zich binnenin.
Het nieuwe model staat op het moduleerbare CLAR-platform van de BMW-groep. Dat betekent niet alleen een toegenomen stijfheid maar ook een lager gewicht. In tegenstelling tot de X1, die zijn architectuur helemaal gewijzigd zag, blijft de X3 dus een achterwijelaandrijver in zijn basisversies.
De X3 gebruikt wellicht viercilinders op benzine en diesel. Een topversie met zescilinder valt echter niet uit te sluiten, evenmin als een plug-inhybride. Die zou een turbobenzine (met drie of vier cilinders) combineren met een elektromotor. Een première voor dit model.
De X3 zal technologisch uiteraard up-to-date zijn, met rijhulp die heel wat autonoom rijden toelaat, en een modern multimediasysteem. Veilig, technologisch en zuinig als plug-in, maar is deze X3 ook sportief? Wellicht wel met een hypothetische M40i met zescilinder turbobenzine. Tenzij die alleen voorbehouden is voor de BMW X4 natuurlijk…
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!