Scoop: dit is de Range Rover Sport

Een volledig nieuwe volgende generatie, die klaar is om het elektrische avontuur aan te vatten.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 22 juli 2021

Scoop: dit is de Range Rover Sport

Afgelopen zomer betrapten onze spionnen de toekomstige generatie van de Range Rover. Deze vijfde generatie zou tegen het eind van het jaar officieel worden onthuld om dan in 2022 op de markt te komen. Vandaag hebben onze spionnen de toekomstige Range Rover Sport gefotografeerd. Die zou zo’n jaar na de klassieke Range worden geïntroduceerd.

Scoop: dit is de Range Rover Sport

De toekomstige Range Rover Sport krijgt een kortere achteroverhang dan zijn grote broer en een grotere spoiler. Zoals al het geval is sinds de eerste Sport loopt het dak steiler af op deze variant met sportievere look. Toch zou ook de derde Range Rover Sport ook verkrijgbaar blijven met 5+2 zitplaatsen. Ter vergelijking tonen we hier de profielen van de twee toekomstige Range Rovers in hun ontwikkelingsfase:

Range Rover Sport :

Scoop: dit is de Range Rover Sport

Range Rover :

Scoop: dit is de Range Rover Sport

Technisch gezien wordt de volgende Range Sport net zoals zijn grote broer ontwikkeld op het aluminium platform MLA (Modular Longitudinal Architecture) van de groep Jaguar Land Rover. Dat platform moest oorspronkelijk worden ingewijd door een nieuwe generatie van de Jaguar XJ, maar de ontwikkeling van die laatste is stilgelegd.

Scoop: dit is de Range Rover Sport

Het MLA-platform maakt geëlektrificeerde oplossingen mogelijk. Naast microhybride motoren zal de volgende Range Sport dus net zoals de huidige generatie weer verkrijgbaar zijn met plug-inhybride aandrijflijnen. Later zou ook een elektrische versie kunnen volgen. Dat is in elk geval mogelijk met dit nieuwe platform.

Scoop: dit is de Range Rover Sport

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?
Foto's ©: Automedia.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km