Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Afgelopen zomer betrapten onze spionnen de toekomstige generatie van de Range Rover. Deze vijfde generatie zou tegen het eind van het jaar officieel worden onthuld om dan in 2022 op de markt te komen. Vandaag hebben onze spionnen de toekomstige Range Rover Sport gefotografeerd. Die zou zo’n jaar na de klassieke Range worden geïntroduceerd.
De toekomstige Range Rover Sport krijgt een kortere achteroverhang dan zijn grote broer en een grotere spoiler. Zoals al het geval is sinds de eerste Sport loopt het dak steiler af op deze variant met sportievere look. Toch zou ook de derde Range Rover Sport ook verkrijgbaar blijven met 5+2 zitplaatsen. Ter vergelijking tonen we hier de profielen van de twee toekomstige Range Rovers in hun ontwikkelingsfase:
Technisch gezien wordt de volgende Range Sport net zoals zijn grote broer ontwikkeld op het aluminium platform MLA (Modular Longitudinal Architecture) van de groep Jaguar Land Rover. Dat platform moest oorspronkelijk worden ingewijd door een nieuwe generatie van de Jaguar XJ, maar de ontwikkeling van die laatste is stilgelegd.
Het MLA-platform maakt geëlektrificeerde oplossingen mogelijk. Naast microhybride motoren zal de volgende Range Sport dus net zoals de huidige generatie weer verkrijgbaar zijn met plug-inhybride aandrijflijnen. Later zou ook een elektrische versie kunnen volgen. Dat is in elk geval mogelijk met dit nieuwe platform.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!