Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Onze spionagefotografen hebben niet enkel een nieuwe Mini Cooper 5-deurs gespot, hij had ook nog eens een verbrandingsmotor!
Na eerst als volledig elektrische 3-deurs te zijn voorgesteld, lijkt het erop dat de nieuwe Mini Cooper binnenkort ook weer als 5-deurs met een verbrandingsmotor beschikbaar zal zijn. Onze spionagefotografen hebben namelijk onlangs een prototype van de Britse stadswagen gespot met achterdeuren, maar vooral ook met een radiator die een vebrandingsmotor moet koelen!
De nieuwe Mini Cooper met verbrandingsmotor zou echter niet op hetzelfde FAAR-platform als het elektrische model gebouwd worden, dat we hebben kunnen ontdekken in september. Een verrassende beslissing, aangezien het nieuwe platform ook geschikt zou zijn voor verbrandingsmotoren. Deze nieuwe 'F66'-generatie zou namelijk op een evolutie van het UKL1-platform rusten, waar het huidige model ook op is gebaseerd. Hebben we het dan eerder over een facelift? Dat is nog moeilijk te zeggen, maar er lijkt een goede reden te zijn voor deze beslissing.
Deze bijzondere platformkeuze zou namelijk betekenen dat Mini de Cooper met verbrandingsmotor nog steeds in Oxford, Engeland kan bouwen, in tegenstelling tot de nieuwe elektrische versie, die in eerste instantie in China wordt geproduceerd. Dan valt het nog te bezien wanneer deze nieuwe Cooper met verbrandingsmotor wordt gepresenteerd, en ook of de traditionele S- en John Cooper Works-versies zullen blijven bestaan. Wordt vervolgd.
Ben jij op zoek naar een Mini? Kies uit meer dan 45.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Mini-zoekertjes nu hier:
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!