Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Het Japanse merk investeert in SkyDrive, een bedrijf dat “vliegende auto’s” ontwikkelt, al moet je niet verwachten dat die ook kunnen rijden.
Te land, ter zee en in de lucht, dat lijkt het idee achter het nieuwste partnership van Suzuki. Na de vierwielers, motorfietsen en motoren voor boten, wil het merk nu ook het luchtruim veroveren door een participatie te nemen in SkyDrive. Dat Japanse bedrijf is bezig met de ontwikkeling van cargo drones en “vliegende auto’s”. Dat laatste mag je interpreteren als een soort grote drone of elektrische helikopter, eerder dan een vervoersmiddel dat kan rijden en vliegen.
Suzuki zegt dat het met de investering wil bijdragen aan “het vormgeven van de toekomstige mobiliteitsmaatschappij waarin persoonlijk vervoer en ecologische mobiliteit nodig zijn.” Het bedrijf ziet door de stijgende verkeersdruk in verstedelijkte gebieden een toekomst voor mobiliteit via de lucht. De investering zelf dateert al van maart van dit jaar, maar van een puur financiële transactie hebben de bedrijven nu beslist om samen te gaan werken rond de ontwikkeling van luchtmobiliteit.
Of er een vliegende auto komt van Suzuki zelf is twijfelachtig. Suzuki zal immers vooral op het vlak van technologie bijdragen, waarbij de focus ligt op gewichtsbesparing door wat het in het algemeen beschaafd Japans “Sho, Sho, Kei, Tan, Bi” noemt (kleiner, minder, lichter, korter en puurder). Maar ook op het vlak van elektrificatie, de massaproductie van technologieën en ‘business development’ in markten als India, waar Suzuki sterk staat, behoort tot de mogelijkheden.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...