Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Schandalig korte rokjes, de Rolling Stones en de films van Bruce Lee: ondanks al die mooie dingen, brachten de jaren ’70 ook slecht nieuws, zoals de oliecrisis. De autowereld zou het nooit echt te boven komen en sindsdien zijn auto’s vooral gericht op zuinigheid en veiligheid.
Een vliegende schotel voor de weg. Met zijn scherpe lijnen en hoeken, bijzondere banden en afmetingen lijkt de Countach wel een monster dat recht uit de Apocalyps komt. De V12-motor garandeert woeste acceleraties en een angstaanjagend geluid.
Het design is sportief, scherp en bijna brutaal. Maar behalve zijn suggestieve allures, heeft de Lotus Esprit andere troeven, te beginnen met een opmerkelijk chassis en een nerveuse motor. Zelfs James Bond viel voor zijn charmes.
Hij heeft alles van een grote bruut. Italiaanse schoonheid met een rustiek hart: geen V12 maar een grote V8 van Ford verzekert de betrouwbaarheid. Elvis Presley schoot ooit op zijn Pantera in een vlaag van woede, John Lennon liet zijn exemplaar helemaal uitvoeren in goud.
Een icoon in de vorm van een vuursteen. De Ferrari Daytona is heel simpel en toch een meesterwerkje qua design, iets helemaal anders dan de huidige, gekunstelde Ferrari’s. Een authentieke GT met voorin een V12 die betoverend klinkt.
De eerste 911 Turbo is zeker geen toonbeeld van finesse met zijn gespierde achtervleugels en taartschep als achterspoiler. Maar de turbo met on/off-stand garandeert wilde acceleraties. Alleen voor bekwame bestuurders.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!