Jeep Wrangler ook vernieuwd voor Europa

De Jeep Wrangler is vernieuwd en blijft daarmee ook in Europa beschikaar. Je kan hem echter enkel als plug-inhybride krijgen, waardoor de Gladiator moet verdwijnen...

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 13 september 2023
  • Sector

Na afgelopen april te zijn voorgesteld op het autosalon van New York, is de facelift van de Jeep Wrangler nu ook klaar voor Europa. Hoera! Naast een vernieuwd design, gaat deze update vooral gepaard met een nieuw centraal aanraakscherm van 12,3 inch, standaard meegeleverde gordijnairbags en een adaptive cruise control die zelf tot stilstand kan komen. Daarmee is de Amerikaanse terreinwagen weer mee met zijn tijd.



Enkel als Jeep Wrangler 4xe 

Zoals nu al het geval is, is de Wrangler enkel beschikbaar in België met de plug-inhybride 4xe-aandrijflijn. Die koppelt een 2 liter-viercilinder turbobenzinemotor aan een elektromotor met een batterij van 17 kWh, voor een totaal van 280 kW (380 pk), 637 Nm en een volledig elektrisch rijbereik van zo'n 40 kilometer. De iconische Amerikaanse 4x4 wordt nog steeds aangeboden als Sahara of als Rubicon op onze markt. We weten echter nog niet hoeveel ze zullen kosten. Wat Jeep wel al meegeeft, is dat de eerste exemplaren worden geleverd in de eerste helft van 2024.



Wrangler blijft, maar de Gladiator moet vertrekken

Helaas is het niet allemaal goed nieuws bij Jeep. Terwijl de Wrangler wel meegaat met zijn tijd, neemt zijn tegenhanger met laadbak, de Gladiator, binnenkort afscheid van de Europese markt na slechts 2 jaar hier verkocht te zijn. Gelukkig vertrekt de pick-up niet in alle stilte en komt er nog een 'Farout Final Edition'-afscheidsreeks met een unieke look. Deze versie heeft nog steeds de 3 liter-dieselmotor van 264 pk en 600 Nm, gekoppeld aan een 8-trapsautomaat en met een Belgische vanafprijs van 77.900 euro.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een nieuwe Jeep? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze nieuwste autozoekertjes hier:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km