Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Het Koreaanse merk wil waterstofmotoren produceren van gerecycleerd plastic afval, zijn i10, i20 en i30 vernieuwen en de aanwezigheid van Genesis in Europa vergroten!
Waterstof is geen onbekend terrein voor Hyundai. Het is een van de weinige merken die een model heeft dat rijdt op deze schonere aandrijving: de Nexo. Vandaag zetten de Koreanen opnieuw een stap vooruit in hun groene elan. Hyundai werkt samen met Korea East-West Power om waterstof te produceren uit gerecycleerd plastic afval en de hele cyclus nog milieuvriendelijker te maken.
Michael Cole, die momenteel aan het hoofd staat van Hyundai Europe, gaf onlangs een interview aan het tijdschrift AutoCar waarin hij aankondigde dat de i10, i20 en i30 zeker zullen worden vernieuwd en voortgezet om "geen kopers de rug toe te keren". Dit is goed nieuws, gezien het aantal betaalbare auto's binnen dit segment fors slinkt. Zo zal bijvoorbeeld de productie van de Ford Fiesta binnenkort stopgezet worden.
Terwijl Hyundai zijn gamma van kleine auto's behoudt, wil het tegelijkertijd blijven werken aan het commerciële succes van hun premiummerk Genesis, in Europa. Vanaf volgend jaar zal de fabrikant tussen de 15 en 20 extra Genesis-concessies openen in Duitsland en Engeland. Genesis zou zich vervolgens binnen 3 tot 5 jaar op andere markten kunnen richten, waaronder mogelijk ook België!
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!