Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Final Edition, een veelzeggende naam… slechts 999 exemplaren worden er van deze versie gebouwd, berline en break samen. Is dit het begin van het einde van de V8 bij AMG?
Het voelt aan als het einde van een tijdperk bij AMG… de sportieve afdeling van Mercedes heeft immers net zijn E63 Final Edition onthuld. Deze gelimiteerde reeks krijgt geen extra vermogen, alleen puur esthetische aanpassingen. Zwart staat daarbij centraal! Matzwarte lak, donkere details en dito velgen… deze E-Klasse ziet er dreigend uit. En ook binnenin is het eerder donker, met een mix van sombere kleuren die perfect matchen met het leer en Alcantara.
Onder de motorkap vinden we de 612 pk sterke 4 liter twin-turbo V8, de trots van AMG! Hij is gekoppeld aan het uitstekende 4MATIC+ systeem, dat het mogelijk maakt de 4 wielen tegelijk te activeren, maar ook om alle hulpsystemen uit te schakelen en alle kracht naar de achteras te sturen! Perfect om rubber te teisteren bij het driften!
De E-Klasse AMG en de V8, dat is een heel lange liefdesgeschiedenis, want het model heeft altijd een achtcilinder onder de motorkap gehad! Maar deze laatste editie luidt waarschijnlijk het einde van dit huwelijk in, het einde van de V8 bij AMG ten gunste van geëlektrificeerde motoren, of zelfs helemaal elektrisch! Zou je nog een laatste keer van zo'n motor willen genieten? Dan kan je maar beter je kans grijpen, want van deze Final Edition zullen slechts 999 exemplaren worden gebouwd, en dat in break of berline.
Ben jij op zoek naar een Mercedes E-Klasse? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Mercedes E-Klasse zoekertjes nu hier:
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!