Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De looks van Renaults grootste SUV wijzigen maar lichtjes, en ook de uitrusting wordt maar lichtjes uitgebreid. Maar het motorgamma wordt door elkaar geschud, met onder meer Blue dCi-motoren.
Enkele weken na de kleinere Kadjar is het ook voor de Koleos tijd voor een facelift. Esthetisch krijgt hij nieuwe chromen accenten op zijn radiatorrooster en voorvleugels. Er zijn ook nieuwe 18- en 19-duimsvelgen en een beschermplaat op de achterbumper die hoger doorloopt.
Aan boord blijven de evoluties ook subtiel. Renault kondigt nieuwe, comfortabelere voorzetels aan, met een aanpasbaar zitkussen. De zetels van de topversie krijgen een massagefunctie. Ook achteraan krijgt de Koleos nieuwe zetels, met een rugleuning die voortaan verstelbaar is.
Bij de uitrusting verschijnt er een nieuw automatisch remsysteem dat voortaan voetgangers herkent. Het R-Link 2-infotainmentsysteem heeft twee schermformaten: een horizontaal scherm van 7 duim en een verticaal scherm van 8,7 duim. Apple CarPlay wordt voortaan verticaal op volledig scherm weergegeven.
De Koleos krijgt nieuwe Blue dCi-dieselmotoren. De 1.7 Blue dCi van 150 pk vervangt de 1.6 dCi van 130 pk. De 2.0 dCi, de topversie, ziet zijn vermogen als Blue dCi stijgen van 175 naar 90 pk. Beide motoren hebben standaard de Xtronic-continu variabele transmissie. Het blok van 150 pk drijft alleen de voorwielen aan, dat van 190 pk is er alleen als 4x4. Volgens de gecorreleerde NEDC-cyclus ligt de CO2-uitstoot van de 1.7 Blue dCi op 143 g/km, die van de 2.0 Blue dCi op 150 g/km.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!