Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
In 2022 slaat Renault een stevige bladzijde om: dat jaar neemt het drie modellen uit productie, waaronder de iconische Scénic en Espace.
De melding viel te lezen in de Franse magazines Autoplus en L’Argus en is bepaald niet verrassend: in mei 2020 had Renault reeds laten verstaan dat het zijn gamma wil inkrimpen om zich beter op zijn elektrische producten te kunnen concentreren.
Na een carrière van 38 jaar en 5 generaties staat de Renault Espace op het punt uit de catalogus te verdwijnen. Dit wonder van moduleerbaarheid onderging in 2015 nog een ultieme vernieuwing om zich te “ver-SUV-en”, maar die operatie van de laatste kans is helaas geen succes geworden. De instortende verkoopcijfers en de elektrische uitdaging luiden nu de doodsklok voor hem: de verkoop van de Espace stopt in de loop van 2022.
Voor de Scénic en Grand Scénic geldt ongeveer hetzelfde verhaal: 26 jaar op de markt, 4 generaties, een modelvernieuwing in 2016 die de spreidstand probeerde te maken tussen eenvolumer en SUV, en toch zijn de verkoopcijfers de voorbije jaren onstuitbaar gevallen. De Scénic trekt zich volgend jaar terug en de Grand Scénic zou een paar maand later volgen. Er wordt gefluisterd dat een elektrische opvolger met nog meer SUV-uitstraling in de steigers zou staan. Wait and see…
Het laatste model dat afzwaait, is de Talisman, die waarschijnlijk nooit het succes heeft gekend waar het merk op hoopte. Alle drie deze modellen werden geassembleerd in de fabriek van Douai. Die moet niet dicht, maar wordt omgebouwd om elektrische wagens te gaan bouwen, te beginnen bij de Mégane E-Tech.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!