Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
De huidige A1 is al zeven jaar in productie. Een hele tijd voor een premiumauto. De constructeur werkt actief aan zijn opvolging. Maar die zal niet meer in Brussel worden gebouwd.
De toekomstige A1 wordt niet voor 2018 verwacht. Het model staat op een nieuw platform, dat de Audi deelt met de VW Polo en Seat Ibiza. De A1 zal trouwens met die laatste worden gebouwd in de Seat-fabriek van Martorell. Het nieuwe onderstel bespaart een honderdtal kilo’s aan gewicht. Qua motoren vinden we er de 1.0 en 1.5 TFSI turbobenzine terug, en nieuwe dieselmotoren.
De algemene lijn evolueert eerder geleidelijk (een oud zeer bij het merk) maar er zijn wel enkele opvallende wijzigingen: Audi zou de driedeursversie schrappen en alleen nog een vijfdeurs aanbieden. Een S1 met vierwielaandrijving zou er ook weer kunnen komen, maar die zal nog niet voor meteen zijn…
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!